فرمانداران اختیار دارند که برخی از اصناف را تعطیل کنند

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: فرمانداران هر شهرستان با موافقت شورای تأمین، این اختیار را دارند که برخی از اصناف را تعطیل کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، اقبال عباسی استاندار چهارمحال و بختیاری در ستاد استانی مقابله و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا اظهار داشت: با توجه به قرارگیری در روز‌های بحرانی شیوع ویروس کرونا در استان، نیازمند تدبیر بیشتر در خصوص مدیریت بازار و کنترل مبادی ورودی استان هستیم.

او افزود: فرمانداران هر شهرستان با موافقت شورای تأمین، این اختیار را دارند که برخی از اصناف را تعطیل کنند تا به خلوت‌تر شدن بازار منجر شود.

عباسی اضافه کرد: برخی از اصناف که ضرورتی به فعالیت آن‌ها وجود ندارد تعطیل شوند و فقط فروشگاه‌هایی که اقلام و کالا‌های اساسی مردم را عرضه می‌کنند، به فعالیت خود ادامه دهند.

او با تأکید بر افزایش کنترل مبادی ورودی شهرستان‌ها ادامه داد: ضمن کنترل دقیق و به کارگیری حساسیت لازم، باید نوع برخورد با مسافران و افراد ورودی به صورت محترمانه و بدون هرگونه رفتار سلبی باشد.

عباسی با بیان اینکه برای جلوگیری از حضور مردم در بازار و تجمعات و ورود مسافر به استان، آموزش و فرهنگسازی مهمترین راهکار است گفت: امید است رسانه‌ها در کنار مسئولان بتوانند به خوبی فرهنگسازی کنند.

او افزود: با توجه به کسادی بازار تمامی دستگاه‌های دولتی که اماکن خود را به بخش خصوصی اجاره داده اند اجاره خود را با فرصت یک تا دوماه دریافت کنند، همچنین از سایر مالکان نیز درخواست می‌شود با مستأجران خود در این ایام مدارا کنند.

عباسی از ساخت دستگاه تولید ماسک در چهارمحال و بختیاری خبر داد و گفت: این دستگاه قابلیت تولید روزانه ۳ تا ۵ هزار ماسک را دارد، ماسک‌های تولیدی در کارگاه‌های کوچک جهت ضدعفونی در اختیار کارخانه پرتودهی گاما قرار بگیرد.

او در پایان تأکید کرد: بیمارستان صحرایی مدیریت بحران با ظرفیت ۳۸ تخت بیمارستانی در صورت نیاز در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار