استاندار سمنان:

۴ واحد جدید تولید ماسک در استان سمنان ایجاد شده است

آشناگر با اشاره به تمهیدات مأخوذه برای تأمین نیاز استان در زمینه ماسک و دستکش گفت: چهار واحد جدید تولید ماسک در استان ایجادشده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، علی‌رضا آشناگر استاندار سمنان در حاشیه بازدید از یک واحد تولید ماسک از اتخاذ تمهیدات لازم برای تولید مایحتاج استان سمنان خبر داد و گفت: در ابتدا برای تأمین اقلام مشکل جدی داشتیم و در وهله اول توانستیم تأمین ماسک، مواد ضدعفونی‌کننده و دستکش را برای دانشگاه‌های علوم پزشکی استان صورت دهیم که خوشبختانه این واحد‌ها از لحاظ تجهیزات مشکلی ندارند.

او افزود:، اما از سوی دیگر برای تأمین نیاز عمومی به دستکش، ماسک و ضدعفونی‌کننده نیز اقداماتی صورت گرفته و قسمتی از نیاز مردم تأمین‌شده است.

استاندار سمنان بابیان اینکه ما در استان مشکل تأمین و توزیع ماسک و دستکش داشتیم، ابراز کرد: چهار واحد جدید تولید ماسک و یک واحد تولید دستکش‌های لاتکس راه‌اندازی شده که هم‌اکنون نیاز استان را به‌خصوص تأمین می‌کنند.

آشناگر بیان داشت: یکی از مسائل که باید به آن توجه کنیم این است که توزیع اقلامی مانند ماسک متمرکز است یعنی از مرکز کشور انجام می‌شود، اما با رایزنی‌هایی که صورت گرفته قرار شد تا ۲۰ درصد از تولید ماسک این واحد‌های تولیدی برای مصرف استان سمنان کنار گذاشته و ۸۰ درصد دیگر به تهران ارسال شود.

او بابیان اینکه در زمینه مواد ضدعفونی‌کننده نیز در استان واحد‌هایی که بتوانند نیاز خودمان را تأمین کنند وجود دارند و همچنین ما توان افزایش خطوط تولید را نیز داریم، اما مشکل اصلی تأمین الکل است که تا قبل از این از خوزستان، مشهد، قزوین و غیره تأمین می‌شد، اما با سیاست‌های استانی که این مناطق اعمال کرده‌اند کمی تأمین الکل دشوار شده است.

استاندار سمنان گفت: درصدد هستیم تا با رایزنی‌هایی که انجام می‌دهیم از جنوب کشور الکل مورد نیاز استان را تأمین کنیم از سوی دیگر یک واحد تولید قند نیز در استان سمنان برای تولید الکل آمده شده که فعلاً در مرحله تست گیری است و در صورت جواب مثبت از تست‌ها می‌تواند به ما کمک کند.

انتهای پیام / ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار