استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: با توجه به ادامه فراگیری ویروس کرونا، سبک زندگی جدیدی باید برای مردم تعریف شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز ،پورمحمدی استاندار آذربایجان‌شرقی در جلسه ستاد استانی مبارزه با کرونا گفت: با توجه به ادامه فراگیری ویروس کرونا، سبک زندگی جدیدی باید برای مردم تعریف شود.

پورمحمدی افزود: به احتمال زیاد تا ۶ ماه آینده با ویروس کرونا درگیر باشیم و مردم باید با شرایط جدید خود را سازگار کنند.

او گفت: در عین حال که اقدامات پیشگیرانه را با تمام قدرت در استان انجام می‌دهیم، باید زمینه را برای زندگی عادی مردم مهیا کنیم.

او یکی از بهترین راهکار‌های مبارزه با بیماری کرونا را کنترل ۲۴ ساعته مبادی ورودی استان دانست و افزود: اکیپهای کنترل در ۱۱ مبادی ورودی استان از دیروز مستقر شده‌اند و باید ادامه فعالیت دهند تا از ورود افراد مشکوک به کرونا جلوگیری شود.

او یکی از مشکلات اساسی استان برای مبارزه با کرونا را سیستم معیوب توزیع اقلام بهداشتی عنوان و افزود: یکی از بهترین راه‌کار‌های توزیع این مواد، استفاده از سیستم توزیع داروخانه‌ها است که قبلا امتحان خود را پس داده و جزء مطمئن‌ترین سیستم‌های توزیع در کشور محسوب می‌شود.

پور محمدی، به کارساز بودن همکاری و همیاری مردم استان در مقابله با شیوع ویروس کرونا اشاره کرد و گفت: اهمیت اتحادیه‌های اصناف مختلف را در این برهه نباید فراموش کرد و این اتحادیه‌ها باید برای مقابله با ویروس کرونا وارد میدان شوند.

صومی رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز هم آمار مبتلایان به ویروس کرونا را در استان ۱۷۵ نفر اعلام کرد که از این تعداد ۱۷ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

صومی افزود: افرادی که مراحل درمان ۵ روزه و ۷ روزه را دریافت کرده‌اند در صورت بهبودی نسبی، از بیمارستان ترخیص و در منزل تحت قرنطینه قرار می‌گیرند تا طبق دستور العمل کادر درمانی در کنار خانواده خود مورد مداوا قرار گیرند.

در این روش هم خطری اعضا خانواده را تهدید نمی‌کند و هم اینکه بیمار در کنار خانواده با ارامش بیشتری روند درمان را طی می‌کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز توصیه اکید داشت که افراد از منازل خود خارج نشوند، زیرا در غیر این صورت فرد مبتلا با حضور در بین مردم موجب سرایت این بیماری شده و افراد سالم در مجاورت با فرد بیمار، درگیر این بیماری شده و باعث می‌شوند روند شیوع ویروس افزایش یابد.

صومی با اشاره به پژوهشی که در این زمینه انجام شده است گفت: طبق این پژوهش حتی اگر افراد مبتلا بهبود یابند، تا آخر عمر خود علایم مزمن تنفسی را همراه خواهند داشت لذا تمام تلاش ما این است که مردم به این بیماری مبتلا نشوند، زیرا تبعات این بیماری جبران ناپذیر است.

راستگو معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی هم درباره مصوبات امروز ستاد استانی مبارزه با کرونا گفت: در جلسه امروز مصوب شد در کل استان هر روز مکان‌های عمومی، بازار‌ها و مجتمع‌ها ضدعفونی شود و در هنگام عملیات ضد عفونی، این مراکز باید تعطیل شوند که تحقق این موضوع به همکاری کسبه، بازاریان و اتحادیه‌ها صنفی بستگی دارد.

راستگو، دومین مصوبه ستاد کرونا را کنترل مبادی استان عنوان کرد و افزود: ۱۱ مبدا ورودی استان توسط اکیپ‌های بسیج، نیروی انتظامی و نیرو‌های هلال احمر به صورت شبانه روزی کنترل می‌شود.

در این طرح اقدامات مراقبتی انجام و افراد مشکوک به بیماری شناسایی می‌شوند تا اقدامات بعدی برای درمان این بیماران صورت گیرد.

او افزود: تامین نیازمندی‌های مردم در اولویت ستاد قرار دارد و مصوب شد کمیته‌ی اقتصادی زیر نظر ستاد مبارزه با کرونا در استان تشکیل شود تا مدیریت واحدی بر تولید، تامین، سیستم توزیع و نحوه پخش اقلام بهداشتی صورت گیرد.

همچنین این کمیته، شیوه نامه‌ی محل تامین، سیستم توزیع و شیوه و محل توزیع اقلام بهداشتی مورد نیاز مردم را باید مشخص کند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.