آخرین اخبار از مناطق زلزله زده قطور/ آواربرداری واحدهای تخریبی ادامه دارد

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان‌غربی گفت: عملیات آواربرداری ۶ هزار و ۱۳۷ واحد‌ مسکونی زلزله‌ ۵.۷ ریشتری روستا‌های بخش قطور در حال اجراست.

آواربرداری ٣٠٠ واحد مسکونی در مناطق زلزله‌زده قطوربه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان،محمود بدلی رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان‌غربی اظهار کرد: روز یکشنبه ۴ اسفند زلزله ای به بزرگی ۵.۷ ریشتر روستاهای بخش قطور از توابع شهرستان خوی در شمال آذربایجان غربی را لرزاند که هم اکنون کار آواربرداری آن با همراهی اهالی منطقه قطور در حال انجام است. 
بدلی با اشاره به حضور مستمر ٣٠ اکیپ کارشناس این نهاد در منطقه زلزله‌زده قطور برای بررسی وضعیت واحد‌های مسکونی، اضافه کرد: صدور پروانه ساخت برای واحد‌های تخریب شده شروع شده و سعی می‌شود برنامه ساخت و تعمیر تمامی واحد‌ها نیز تا ۶ ماه آینده به اتمام برسد.
او با اشاره به اینکه ارزیابی مساکن روستایی این منطقه به اتمام رسیده و کار صدور پروانه ساخت آغاز شده است، اظهار داشت: همچنین کار لکه‌گیری نیز توسط نیرو‌ها در حال انجام است.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان‌غربی تصریح کرد: عملیات آواربرداری از واحد‌های آسیب‌دیده در پنج روستای آسیب‌دیده «میر عمر»، «هسته جوک»، «گناویک»، «کوتانآباد» و «راویان» در حال انجام است.

او افزود: بیش از ١٢ دستگاه کمپرسی، یک دستگاه لودر و سه دستگاه بیل‌مکانیکی در این روستا مشغول فعالیت است و طی روز‌های آینده این فعالیت به سایر روستا‌ها گسترش می‌یابد.
بدلی تاکید کرد: مهمترین دلیل وارد شدن خسارت زیاد به خانه‌ها در زمین‌لرزه‌های خوی، وجود واحد‌های مسکونی غیرمقاوم بوده است.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان‌غربی با اشاره به پرداخت تسهیلات به واحد‌های آسیب دیده جهت مقاوم‌سازی، بیان کرد: تسهیلات مقاوم‌سازی و بهسازی مسکن‌های روستایی ۴۰۰ میلیون ریال است که با کارمزد پنج درصد و بازپرداخت ۱۵ ساله پرداخت می‌شود.

بدلی اظهار داشت: بر اثر زمین‌لرزه‌های اخیر، ۶ هزار و ۱۳۷ واحد مسکونی تخریب یا دچار آسیب شد که از این تعداد چهار هزار و ۵۰۰ واحد به بازسازی نیاز دارد و بیشتر آن‌ها در مناطق روستایی واقع است.
او با بیان اینکه عملیات آواربرداری حدود ٣٠٠ واحد مسکونی زلزله‌زده قطور انجام شده و اجرای عملیات در باقی واحدهای تخریبی در حال اجرا است، تاکید کرد: همچنین حدود ۳۵۰ واحد در روستا‌های شهرستان سلماس آسیب جزئی دیده که شامل ترک خوردگی منازل است.

 روز یکشنبه - چهارم اسفندماه - ابتدا منطقه «قطور» و سپس «زرآباد» خوی با زمین‌لرزه نسبتا شدیدی لرزید که این امر در مجموع موجب مصدومیت حدود ۱۰۴ نفر، بستری شدن ۱۰ نفر، تلف شدن صد‌ها راس دام، تخریب چهار هزار واحد مسکونی و وارد شدن خسارت جزئی به یک هزار واحد دیگر در روستا‌های خوی و سلماس شد.
منبع: ایرنا
انتهای پیام/ ش ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.