راه اندازی کمپین " هر دانش آموز کردستانی یک سفیر سلامت "

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان از راه‌اندازی کمپین " هر دانش‌آموزی کردستانی یک سفیر سلامت " با شعار «نه به سفر، نه به دید و بازدید و سالم در خانه بمانیم» خبرداد.

راه اندازی کمپین افشین خوش گوار معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش کردستان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، گفت: باتوجه به شرایط حاکم بر جامعه ناشی از شیوع ویروس کرونا، همه آحاد جامعه باید اقدامات و فعالیت‌هایی در رابطه با کنترل این بیماری داشته باشند و مجموعه آموزش و پرورش و معاونت تربیت بدنی و سلامت استان نیز از تمام ظرفیت‌ها و پتانسیل‌ها برای کنترل انتشار این بیماری استفاده کرده است.

او افزود: در کنار استمرار فعالیت آموزشی و درسی دانش آموزان، بناداریم از ظرفیت دانش آموزان در قامت «سفیران سلامت دانش آموزی» برای مقابله با کرونا ویروس استفاده کنیم.

خوش گوار با بیان اینکه باتوجه به تاکیدات دانشگاه علوم پزشکی کردستان که قطع زنجیره‌های انتقال و حلقه‌ها ارتباطی، موثرترین و عملی‌ترین راهکار در پیشگیری از شیوع کرونا ویروس می‌باشد؛ از راه اندازی یک پویش و کمپین با عنوان «هر دانش آموز کردستانی، یک سفیر سلامت» خبر داد و گفت: باتوجه به فرا رسیدن تعطیلات نوروزی، شعار این پویش را نه به سفر، نه به دید و بازدید و سالم در خانه بمانیم" تعریف کرده ایم.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش کردستان ادامه داد: براساس این دستورالمعل باتوجه به اینکه براساس شرایط کنونی جامعه، امکان حضور فیزیکی دانش آموزان در مدرسه وجود ندارد، اپلیکیش و نرم افزاری در این رابطه طراحی کرده ایم و این نرم اپلیکیشن از امروز در اختیار مدیران مدارس قرار می‌گیرد تا مدیران از طریق کانال‌های ارتباطی و فضای مجازی این نرم افزار را در اختیار خانواده‌ها قرار دهند.

او تاکید کرد: انتظار داریم خانواده‌ها و اولیای گرامی با نصب این اپلیکیشن بر روی تلفن‌های همراه خود زمینه مشارکت و شرکت فرزندان خود در این پویش را فراهم کنند.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان از دانش آموزان کردستانی خواست با ورود به این نرم افزار، ضمن استفاده از مطالب و محتوا‌های آموزشی در رابطه با پیشگیری از کرونا، نظرات، دیدگاه‌ها و توانمندی‌های خود را در قالب نقاشی، فیلم کوتاه، شعرخوانی و انیمیشن و... در معرض دید همه دانش آموزان کشور قرار دهند.

خوش گوار از تلاش و زحمات همه دست اندرکاران امر در حوزه تربیت بدنی و سلامت بویژه مدیران مدارس، مراقبین سلامت، دبیران تربیت بدنی، مشاروین و مربیان پرورشی تقدیر و تشکر کرد و از آنان خواست به عنوان منادی و مروج این پویش، زمینه مشارکت همگانی دانش آموزان استان کردستان را در این طرح فرهنگی و مهم فراهم کنند.

معاون تربیت بدنی و سلامت استان در پایان خاطرنشان کرد: سال گذشته از ظرفیت دانش آموزان سفیر سلامت، در قالب همیاران پلیس برای رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی در سفر‌های نوروزی استفاده کردیم، ولی امسال باتوجه به شرایط موجود در جامعه ما، بنا داریم از ظرفیت دانش آموزی برای پیشگیری از انتقال و شیوع بیشتر ویروس کرونا در میان خانواده‌ها استفاده کنیم و باتوجه به اینکه استان ما یک استان فرهنگی با مردمانی اصیل است، امیدواریم که کردستان در این زمینه مانند موضوعات دیگر از استان‌های پیشرو و موفق باشد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.