بازگشت مسافران مشکوک به کرونا به مبدا

مسافرانی که علایم مشخص کرونا را داشته باشد با هزینه خودشان ۱۴ روز قرنطینه یا بازگشت داده می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،  حسین زادگان استاندار مازندران در جلسه شورای اداری با موضوع کرونا که بصورت ویدیو کنفرانسی برگزار شد با بیان اینکه دستگاه‌های اجرایی اولویت اولشان باید مقابله با کرونا باشد، گفت: مراکز تب سنجی باید جدی و سخت گیرانه تست بگیرند و شناسایی‌ها انجام شده توام با قرنطینه یا بازگشت همراه باشد.

او افزود: هیچ خانه مسافر و هتلی نباید پذیرش مسافر داشته باشد.

استاندار مازندران گفت: بازرسان بهداشت با همکاری نیروی انتظامی هرجایی را که بهداشت عمومی را رعایت نمی‌کنند تعطیل کنند.

حسین زادگان ادامه داد: هیچ کوتاهی را ازمدیران مرتبط با مراکز مهمی نظیرجایگاه‌های سوخت، نانوایی ها، سوپرمارکت ها، داروخانه‌ها و عابر بانک‌ها پذیرا نخواهیم بود.

او از مدیران خواست میزان مراجعه مردم به ادارات را کم کنند و ارائه برخی خدمات را به زمان دیگری موکول کنند تا شاهد حجم بالای مراجعه نباشیم.

استاندار مازندران با بیان اینکه نیاز‌های دارویی و بهداشتی مازندران به وزیران مربوطه اعلام شد، گفت: در بازار هر واحد صنفی که بهداشت عمومی را رعایت نکند بسته خواهد شد.

حسین زادگان آرامش بخشی به جامعه را اولویت رسانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی در شرائط قعلی اعلام کرد و ادامه داد: هیچ مدیری حق ندارد تا تست مثبت کرونا اعلام نشد بیماری خود را علنی و عمومی کند.

او گفت:هر جایی تراکم بیشتر باشد بیماری شیوع بیشتری پیدا می‌کند، اما روستا‌های مازندران هم با وجود تجمع و تردد کمتر، موارد مشکوک شناسایی شده است.

استاندار مازندران پزشکان و پرستاران را سرمایه‌های انسانی کشور و سلامت شان را از جمله اولویت‌ها دانست و گفت: تبلیغات شهری به کرونا اختصاص یابد تا آگاهی مردم افزایش یابد.

انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار