رعایت نکردن بهداشت شیوع کرونا را افزایش می دهد

جامعه شناس خوزستانی در خصوص کرونا ویروس گفت: شیوع ویروس کرونا به علت رعایت نکردن بهداشت فردی است و بهداشت فردی مکمل بهداشت عمومی است.

احسان رضایتی  جامعه شناس خوزستانی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،  در خصوص کرونا ویروس گفت: کروناویروس اکنون بیش از ۱۰۰ کشور دنیا را گرفتار نموده و زندگی جوامع بشری را تهدید می کند.

او افزود: درک مردم از مخاطرات و چگونگی واکنش و برخورد با آن‌ها به همان مبحث وظیفه اجتماعی است چرا که امروز بیش از پیش ضعف جامعه مدنی و فرهنگ تعاون را می توان در جامعه مشاهده کرد و ما اگر در خانواده، مدرسه و محیط‌های دیگر می‌توانستیم مفهوم شهروند و زندگی اجتماعی را به درستی به فرزند خود بیاموزیم اکنون مانند ژاپن و کره جنوبی به وسیله مردم این ویروس را کنترل می‌کردیم.

رضایتی بیان داشت: وقتی سازمان بهداشت جهانی اعلام می کند که یکی از دلایل شیوع بیش از حد اینگونه ویروس‌ها در برخی از کشور‌ها رعایت نکردن بهداشت فردی است و بهداشت فردی مکمل بهداشت عمومی است یعنی اینکه دقیقا ما مسئولیت اجتماعی فردی و مسئولیت اجتماعی گروهی بیگانه ایم و اولین نکته‌ای که باید همواره در نظر داشته باشیم توجه همه جانبه به پیام‌ها و دستورات ستاد مقابله با کروناست! بی توجهی هر کدام از ما برابر با آلودگی جامعه است و لطفا از مسافرت‌ها و بیرون رفتن‌های غیر ضروری دست بکشیم و حامل انتقال ویروس به مناطق مختلف کشور نباشیم.

جامعه شناس خوزستانی تصریح کرد:دومین موضوع همان همیاری و تعاون میان مردم است که باید جامعه در قبال کادر درمان آن‌ها را رعایت کند! تجهیزات بیمارستانی و لوازم پیشگیری به اندازه‌ای در کشور موجود نیست که بتوانیم تمام مردم و پرسنل علوم پزشکی را مجهز کنیم! پس حتی الامکان از مصرف بی رویه ماسک و دستکش خودداری کنیم تا همه پرسنل و کادر درمان در نقابل این ویروس سمج مجهز شوند و شرایط جامعه می طلبد که همه ما تا پایان فروردین ماه دید و بازدید‌ها را به تاخیر بیاندازیم تا از شیوع بیماری در جامعه جلوگیری کنیم.

 او اظهار داشت: خیرین برای تهیه و تولید لوازم بهداشتی مورد نظر جامعه وارد عمل شوند.

انتهای پیام/م
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار