مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل از کاهش ۳۹ درصدی جابجایی مسافر استان اردبیل به دلیل شیوع ویروس کرونا در اسفندماه ۹۸ خبر داد.

علی رحمتی، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، با بیان اینکه دربازه زمانی اول تا ۲۱ اسفندماه سال جاری ۶۶ هزارو ۸۰۶ نفر مسافر جابجا شده گفت: این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که ۱۱۰ هزارو ۱۶۳ نفر مسافر بود ۳۹ درصد کاهش یافته است.

او افزود: تردد در محور‌های مواصلاتی استان اردبیل نیز در ۲۱ روز گذشته بیش از یک میلیون کاهش را نشان می‌دهد.

رئیس کمیته حمل و نقل ستاد اجرایی خدمات سفر استان اردبیل ضد عفونی مستمر پایانه‌ها و ناوگان مسافربری را بیان کرد و گفت: یک میلیون و ۸۹۵ هزار نفر مسافر در ۱۱ ماهه گذشته در استان جابجا شده است.

رحمتی با اشاره به اینکه این میزان جابه جایی در قالب ۲۷۳ هزار و ۴۵۳ سفر در استان انجام شده است افزود: از این تعداد ۹۲۳ هزار و ۸۲۱ نفر از طریق اتوبوس، ۲۱۵ هزارو ۸۶۶ نفر با مینی بوس و ۷۵۶ هزار و ۸۸ نفر نیز از طریق سواری از استان جابه جا شده اند.

او فعالیت ۵۴ شرکت مسافربری در استان اردبیل را یادآور شد و اظهار کرد: در مجموع ۱۴ هزار و ۱۷۱ راننده در استان اردبیل در حال خدمات رسانی به مردم و مسافران هستند که از این تعداد ۲ هزار و ۶۰۰ راننده در حوزه مسافری به مردم خدمت می‌کنند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل از فعالیت هزار و ۱۸۰ دستگاه ناوگان عمومی مسافری در استان اردبیل خبر داد و تصریح کرد: از این تعداد ۵۷۱ دستگاه سواری، ۳۶۸ دستگاه اتوبوس و همچنین ۲۴۱ دستگاه نیز مینی بوس می‌باشد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.