مشعل المپیک توکیو ۲۰۲۰ در یونان روشن شد

مراسم برافروختن مشعل بازی های المپیک تابستانی توکیو ۲۰۲۰ در یونان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، مشعل المپیک ۲۰۲۰ توکیو امروز (پنجشنبه) در منطقه باستانی المپیای یونان روشن شد تا قدم نهایی به سوی برگزاری این بازی‌های معتبر برداشته شود.

در شرایطی که ویروس کرونا بر ورزش جهان سایه انداخته و حتی صحبت‌هایی نیز درباره لغو یا تعویق المپیک توکیو ۲۰۲۰ به گوش می‌رسد، مشعل این بازی‌ها امروز به دلیل شرایط خاص ناشی از شیوع کرونا برخلاف ادوار گذشته پشت در‌های بسته و بدون تماشاگران برگزار شد.

مشعل المپیک توکیو ۲۰۲۰ در یونان روشن شد


مشعل با استفاده از پرتو‌های خورشید روشن شد تا گام مهمی برای برگزاری این بازی‌ها که طی روز‌های ۲۴ ژوئیه - ۹ آگوست برگزار خواهد شد، برداشته شود. این مشعل روز  ۱۹ مارس به برگزارکنندگان بازی‌های المپیک توکیو در آتن تحویل داده خواهد شد.

اولین حمل کننده مشعل، آنا کوراکاکی قهرمان تیراندازی المپیک ریو ۲۰۱۶ بود؛ او اولین زنی شد که مشعل المپیک را در ورزشگاه حمل کرد.

وی پس از بازدید سنتی از بنای یاد بود «کوبرتین» (مبدع المپیک نوین) جهت ادای احترام، این شعله را به یک زن دیگر به نام میوزوکی نوگوچی، قهرمان ماراتن آتن ۲۰۰۴، که اولین حمل کننده ژاپنی مشعل شد، واگذار کرد.

این مراسم با حضور مهمانان ویژه‌ای از جمله پروکوپیس پاولوپولوس رئیس جمهور یونان و توماس باخ رئیس کمیته بین المللی المپیک (IOC) برگزار شد. یاسوهیرو یاماشیتا، جودوکار افسانه‌ای که همچنین رئیس کمیته المپیک ژاپن است، دیگر مهمان ویژه مراسم بود.


بیشتر بخوانید:

  رقابت‌های المپیک ۲۰۲۰ زیر سایه کرونا

۲ بازی لیگ اروپا به خاطر کرونا لغو شد

 اولین بازیکن کرونایی فوتبال حرفه‌ای آلمان


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۰۶:۵۹ ۲۳ اسفند ۱۳۹۸
یه فیلم کوتاه هم اگه ازش میگذاشتید بدنبود//
آخرین اخبار