مدیر کل هواشناسی اردبیل:

کاهش دمای هوا از فردا در اردبیل/وزش باد شدید در راه است

مدیر کل هواشناسی استان اردبیل از کاهش نسبی دمای هوا از بعد از ظهر روز جمعه در استان اردبیل خبر داد.

سیاوش محمدی، مدیر کل هواشناسی استان اردبیل در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، گفت: بررسی و تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی نشان دهنده‌ی تداوم استقرار جوی پایدار تا بعد از ظهر فردا در غالب مناطق است که بر این اساس آسمان استان اردبیل طی مدت مذکور صاف تا قسمتی ابری خواهد بود و دمای هوا روندی افزایشی خواهد داشت.

او افزود: از بعد از ظهر روز جمعه تا بعد از ظهر روز یکشنبه هفته آینده با توجه به گذر امواج ناپایدار از غرب کشور، بر میزان ابرناکی در غالب مناطق استان اردبیل افزوده خواهد شد و دمای هوا نیز اندکی کاسته می‌شود.

مدیر کل هواشناسی استان اردبیل تصریح کرد: طی فعالیت این امواج در برخی از نواحی استان اردبیل طی روز‌های شنبه و یکشنبه هفته آتی شاهد رگبار پراکنده باران خواهیم بودیم.

محمدی بیان کرد: در روز شنبه ۲۴ اسفند، با توجه به قرارگیری مرکز کم فشار بر روی دریای خزر و نیز گرادیان فشاری موجود در سطح زمین، در ساعات بعد از ظهر وزش باد گاهی تند جنوبی انتظار می‌رود.

او افزود: از بعد از ظهر روز دوشنبه ۲۶ اسفند، نفوذ زبانه پرفشار موجب ابرناکی، کاهش محسوس دما، رخداد پدیده مه و کاهش دید افقی، وزش باد خزری گاهی تند و بارش خفیف باران (در ارتفاعات بارش خفیف برف) خواهد شد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار