کاهش ۴۰ درصدی اهدای خون یزدی‌ها در سایه‌ی کرونا/ بیماران نیازمند، چشم انتظار اهدای خون

مدیرکل سازمان انتقال خون استان یزد گفت: به دنبال شیوع ویروس کرونا در یزد آمار اهدای خون در استان با کاهش ۴۰ درصدی همراه بوده است.

کاهش ۴۰ درصدی اهدای خون یزدی‌ها در سایه‌ی کرونا/ بیماران نیازمند، چشم انتظار اهدای خونبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، نقی تقوایی مدیرکل انتقال خون استان یزد گفت: براساس آمار به دنبال شیوع ویروس کرونا در استان یزد، در بیست روز گذشته خون و فرآورده‌های خونی با کاهش ۴۰ درصدی همراه بوده است.

او ضمن دعوت از مردم نوع دوست استان یزد برای اهدای خون در این روزهای سخت، اظهارداشت: در حال حاضر نیاز به خون و فرآورده‌های خونی در کشور در وضعیت بحرانی قرار دارد و بیماران خاصی همچون افراد مبتلا به سرطان و تالاسمی در همه شرایط چشم انتظار هستند.

تقوایی در ادامه تاکید کرد: ویروس کرونا به هیچ وجه از طریق خون منتقل نمی‌شود و به مردم این اطمینان خاطر را می دهیم که  معاینه دقیق از همه مراجعین به عمل خواهد آمد و در صورت وجود کوچکترین مشکلی عمل خون گیری انجام نمی‌شود.

 مدیرکل سازمان انتقال خون استان یزد تصریح کرد: در یازده ماهه‌ امسال، ۵۰ هزار و ۱۲۱ نفر به مراکز انتقال خون استان مراجعه کرده اند که از این تعداد ۳۷ هزار و ۹۱۸ نفر موفق به اهدای خون شدند.

او در پایان با بیان اینکه مشارکت بانوان در امر اهدای خون در این مدت ۷/۲ درصد بوده است، افزود: آقایان با مشارکت ۹۷/۳ درصدی، بیشترین آمار اهدای خون استان را به خود اختصاص داده اند.

انتهای پیام/ غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار