قرنطینه در آذربایجان شرقی موثر نیست

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: قرنطینه فیزیکی در آذربایجان شرقی موثر نیست بلکه باید قرنطینه عملکردی را اجرا کنیم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز ، صومی رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز در جلسه قرارگاه زیستی مرند گفت: قرنطینه فیزیکی در آذربایجان شرقی موثر نیست بلکه باید قرنطینه عملکردی را اجرا کنیم.

 صومی افزود: یکی از روستا‌های این شهرستان، میزان شیوع کرونای بالایی داشته و قرنطینه فیزیکی هم شده بود و ما قرنطینه فیزیکی را از این روستا برداشته ایم و به سمت قرنطینه عملکردی می‌رویم.

او گفت: با همه خانوار‌های این روستا تماس گرفته و وضعیت سلامت آن‌ها ثبت خواهد شد و کسانی که علایم کرونایی دارند به مرکز سلامت روستا مراجعه خواهند کرد.

صومی افزود : مرکز سلامت روستا با دارو‌های مختلف برای درمان ابتدایی اهالی مجهز شده اند تا نیازی به مراجعه اهالی روستا به بیمارستان نباشد.

او همچنین از پخش محلول ضدعفونی و پیام‌های بهداشتی در میان اهالی این روستا خبر داد و گفت: اگر هریک از اهالی این روستا نیاز به نمونه گیری و آزمایش تشخیص کرونا داشته باشند نیاز نیست آن فرد به بیمارستان مرند مراجعه کند بلکه نمونه گیری در همان مرکز سلامت روستا انجام می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان در خصوص آزمایش‌های تشخیص کرونا در استان گفت: قبلا نمونه‌های گرفته شده به تهران ارسال می‌شد و بعد از گذشت ۳ تا ۴ روز جواب آزمایش داده می‌شد، اما خوشبختانه از معدود استان‌های کشور هستیم که آزمایش تشخیص کرونا داخل استانی صورت گرفته است و در عرض ۲۴ ساعت جواب آزمایش داده می‌شود.

صومی افزود: بنده به همه هم استانی‌ها در همه شهرستان‌ها این قول را می‌دهم که کیفیت ارائه خدمات درمانی در خصوص بیماران کرونایی در بیمارستان همه شهرستان‌ها هم ردیف با بیمارستان‌های مرکز استان است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز با قدردانی از زحمات صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی افزود : رسانه ملی در استان در اطلاع رسانی شیوع کرونا ویروس، سنگ تمام گذاشت، اما متاسفانه برخی افراد با وجود اطلاع از خطرات مبتلا به این ویروس باز هم در بازار‌ها و اماکن عمومی رفت و آمد می‌کنند.

گرشاسبی فرماندار مرند نیز در این جلسه از کنترل ۷۰۰ نفر مسافر در ورودی‌های شهرستان مرند خبر داد و گفت: مسافران ورودی به شهرستان از طریق تب سنجی کنترل شده اند و هم اکنون ورودی شهرستان مرند نیز از سمت خوی به صورت ۲۴ ساعته تحت کنترل است.

گرشاسبی در این جلسه تسریع در جواب دهی آزمایش‌های کرونایی نمونه گرفته شده از بیماران شهرستان مرند را خواستار شد.

حجت الاسلام نعمت زاده امام جمعه مرند نیز بر لزوم حفظ کرامت انسانی فوت شدگان کرونایی تاکید کرد و گفت: از مسئولان بیمارستان‌ها خواهش می‌کنیم طبق فرایض دینی و شرعی، کرامت و حرمت اجساد را حفظ کنند.

حجت الاسلام نعمت زاده  افزود : وقتی مقام معظم رهبری درگذشتگان کادر درمانی درگیر با کرونا را شهید راه خدمت معرفی می‌کنند این نشان دهنده اهمیت موضوع است لذا از مردم هم می‌خواهیم به توصیه متخصصان توجه کرده و از تجمع در بازار‌ها جدا خودداری کنند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار