تمامی پرواز‌های فرودگاه چابهار لغو یا محدود می‌شود

فرماندار چابهار گفت: پیرو نشست مشترک ستاد مبارزه با کرونا شهرستان‌های چابهار و کنارک پیشنهاد لغو یا محدودسازی پرواز‌ها به مقصد این شهرستان‌ها بزودی اجرایی می‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، رحمدل بامری فرماندار چابهار اظهار داشت: استاندار سیستان وبلوچستان پیگیری‌های لازم را انجام داده و بزودی شاهد اقدام مثبت و موثر برای لغو یا محدودسازی پرواز‌ها به مقصد چاب‌ها و کنارک خواهیم بود.

وی بر حفظ آرامش و امنیت مردم و اتخاذ راهکار‌های مناسب در جهت کاهش التهاب واهمیت نقش مردم و سازمان‌های مردم نهاد در مدیریت اجتماعی بیماری کرونا تاکید کرد.

فرماندار چابهار افزود: در تمامی ورودی‌های زمینی چابهار با همت شبکه بهداشت و درمان ایستگاه‌های غربالگری فعال شده و در صورتی که هرگونه علائم سرماخوردگی شناسایی شود، افراد به مدت ۱۴ روز قرنطینه می‌شوند.

وی از اهالی شهر‌ها و روستا‌های مختلف سیستان وبلوچستان و کشور خواست که برای برای حفظ سلامت خود و اقوام و نزدیکانشان در تعطیلات نوروز امسال به چابهار سفر نکنند.

بامری با قدردانی از تلاش‌های مسوولان برای تداوم گندزدایی سطوح شهر چابهار توسط نیرو‌های آتش نشانی شهرداری تاکید کرد و گفت: علاوه بر این، بازدید‌های مشترکی با حضور نمایندگان ادارات صنعت، معدن وتجارت، شرکت نفت اداره استاندارد از جایگاه‌های عرضه کننده فرآورده‌های سوختی انجام و رعایت نکات بهداشتی یادآوری شده است.

وی ادامه داد: در این بازدیدها، استاندارد بودن میزان سوخت گیری با مبلغ دریافتی نازل سوخت گیری (کم فروشی احتمالی)، استفاده از دستکش توسط کارکنان و در اختیار قرار دادن دستکش برای رانندگان خودرو جهت سوختگیری، نحوه گندزدایی و استریل تجهیزات و نازل‌های سوخت گیری و جایگاه مورد بررسی قرار گرفت.

فرماندار چابهار تصریح کرد: همچنین بازدید‌های مشترکی با حضور نمایندگان ادارات صنعت، معدن و تجارت و شبکه بهداشت و درمان، غله و خدمات بازرگانی از واحد‌های خبازی سطح شهر و آموزش به متصدیان این واحد‌ها درخصوص نحوه گندزدایی سالن پخت و انبار آرد و بهداشت فردی انجام شده است.

وی با بیان اینکه به ۲ واحد خبازی به علت عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی اخطاریه پلمب داده شد، خاطرنشان کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا، گشت‌های مشترک بازرسی و نظارت بطور مستمر در شیفت صبح و عصر در سطح شهرستان از واحد‌های تولید نان در حال انجام است.

بامری اظهار داشت: پیرو تصمیم گیری ستاد بحران مسدود شدن جاده ورودی چابهار با هدف سلامتی مردم انجام شده و درک متقابل مسافران را طلب می‌کند.

وی افزود: با توجه به شیوع ویروس کرونا و لزوم توجه به توصیه‌های ایمنی ستاد مقابله با این بیماری و پیشگیری از آن، رعایت حال شهروندان و حفظ سلامتی خود و ساکنان چابهار از مردم خواست می‌شود به این شهر سفر نکنند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار