حملات جنگنده‌های آمریکا به مواضع نیرو‌های مردمی عراق

منابع خبری از بمباران مواضع نیرو‌های مردمی عراق (الحشد الشعبی) توسط جنگنده‌های آمریکایی خبر دادند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، منابع خبری از بمباران مواضع نیرو‌های مردمی عراق (الحشد الشعبی) توسط جنگنده‌های آمریکایی خبر دادند.

بر این اساس، العربیه گزارش داد جنگنده‌های آمریکایی مواضع نیرو‌های بسیج مردمی عراق (الحشد الشعبی) در استان بابل را بمباران کردند.

همچنین شبکه اسکای نیوز از شنیده شدن صدای انفجار‌های پیاپی در استان صلاح الدین عراق خبر داد.

دو مقام آمریکایی که نخواستند نامشان فاش شود به خبرگزاری رویترز اعلام کردند آمریکا در حال انجام حملات تلافی جویانه به مواضع نیرو‌های مردمی عراق (الحشد الشعبی) در واکنش به حملات روز گذشته به پایگاه التاجی است.

شبکه الجزیره از حمله جنگنده‌های آمریکا به پایگاه‌های الحشد الشعبی در استان کربلا، بصره، صلاح الدین، واسط و بابل خبر داد. همچنین پایگاه الحشد الشعبی در بوکمال سوریه نیز هدف بمباران جنگنده‌های آمریکایی قرار گرفت.

شبکه تلویزیونی المیادین نیز اعلام کرد: بر اساس اطلاعات به دست آمده، ۳ حمله هوایی در جرف الصخر و السعیدات در عراق انجام شده است.

شبکه تلویزیونی الحدث گزارش داد: برخی منابع از هدف قرار گرفتن مقر‌های حزب الله عراق در منطقه «جرف الصخر» در شمال استان بابل خبر دادند.

این منابع از پرواز گسترده بالگرد‌ها بر فراز بابل و شنیده شدن صدای انفجار‌های شدید خبر دادند.

یک منبع آکاه در وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اعلام کرد ما در حملات به پایگاه‌های نیرو‌های الحشد الشعبی عراق، ۵ منطقه که محل نگهداری تسلیحات این گروه بود را نابود کردیم. در این حملات به جای پهپاد از جنگنده استفاده شد.

منابع عراقی اعلام کردند در حمله جنگنده‌ها به فرودگاه در حال ساخت کربلا، یکی از کارمندان فرودگاه کشته شد. همچنین ارتش عراق اعلام کرد در جنگنده‌های آمریکایی، پایگاه‌های الحشد الشعبی، ارتش و پلیس عراق هدف قرار گرفتند.

در حمله راکتی روز گذشته به پایگاه التاجی، یک نظامی و یک پیمانکار آمریکایی و یک نظامی انگلیسی کشته شدند. آمریکا نیرو‌های مردمی عراق را متهم به انجام این حملات کرد. این در حالی است که الحشد الشعبی اعلام کرد در انجام این حمله نقشی نداشته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا ارشدی
۰۵:۲۵ ۲۶ اسفند ۱۳۹۸
برادران حشدالشعبی خدا قوت امریکای جنایت کار دارد زور اخرش را میزند
آخرین اخبار