معاون وزیر بهداشت:

مردم همکاری نکنند تا اردیبهشت و حتی خرداد درگیر کرونا خواهیم بود

معاون وزیر بهداشت گفت: در صورت عدم همکاری مردم سیر صعودی انتقال این ویروس تا پایان اردیبهشت و حتی خرداد ماه نیز ادامه خواهد یافت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان،ایرج  حریرچی معاون وزیر بهداشت، درمان و اموزش پزشکی و ناظر بر اجرای طرح بسیج ملی مبارزه با بیماری کرونا ظهر جمعه در حاشیه بازدید از مراکز درمانی رشت در جمع خبرنگ اران با اشاره به کنترل روند صعودی ویروس کرونا در استان‌های گیلان و قم، اظهار کرد: این نشان دهنده کنترل ویروس نبوده هنوز باید اقدامات لازم در این استان‌ها انجام شود.

او در ادامه با بیان اینکه پایش و جداسازی بیماران از مهم‌ترین اقداماتی است که باید در گیلان و قم در دستور کار قرار گیرد، افزود: هموطنان نیز باید از سفر به استان گیلان و همچنین سایر مناطق کشور جدا خودداری کنند.

معاون وزیر بهداشت با تأکید بر لزوم قطع چرخه انتقال این ویروس، گفت: در این مسیر نیازمند همکاری و مشارکت هموطنان هستیم که مهم‌ترین مؤلفه آن نیز عدم تردد بین استان‌ها و همچنین در سطح شهرها است.

او با اشاره به کاهش تردد در ورودی‌های استان گیلان، تصریح کرد: البته در سطح شهر هنوز ترددهایی شاهد هستیم که این موارد نیز باید به حداقل برسد.

حریرچی با بیان اینکه در صورت همکاری مردم انتظار داریم بتوانیم در هفته اول فروردین ماه سیر صعودی این ویروس را در کشور کنترل کنیم، افزود: در صورت عدم همکاری مردم قطعاً این ویروس تا پایان اردیبهشت و حتی تا خرداد ماه ادامه یافته و به یک بحران تبدیل می‌شود.

او در پایان نیز از همه هموطنان خواست با صبر و تحمل و خانه ماندن به مدت دو هفته مسئولان ستاد ملی مبارزه با کرونا را در کنترل این ویروس یاری کنند.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.