در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان:

تخم مرغ ارزان شد

ترکاشوند گفت: امروز متوسط نرخ هر کیلو تخم مرغ درب مرغداری با کاهش قابل توجهی همراه بوده است.

رضا ترکاشوند مدیر عامل اتحادیه مرغداران میهن در گفت‌وگو با  خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، از کاهش قیمت تخم مرغ در بازار خبر داد و گفت: امروز متوسط نرخ هر کیلو تخم مرغ درب مرغداری ۷ هزار و ۳۰۰ تا ۷ هزار و ۵۰۰ تومان است.

وی ازدیاد عرضه در برابر تقاضا را عامل اصلی افت قیمت تخم مرغ در بازار اعلام کرد و افزود: با توجه به عرضه تخم مرغ زیر نرخ مصوب، صادرات تخم‌مرغ و حذف گله های پیر بالای ۹۰ هفته تنها راهکار جلوگیری از زیان مرغداران به شمار می رود.

ترکاشوند درباره آخرین وضعیت صادرات تخم‌مرغ بیان کرد: از ابتدای سال تاکنون‌ ۳۵ هزار تن تخم مرغ به بازارهای هدف صادر شده است که با گسترش ویروس کرونا محدودیتی هایی در مرز ایجاد شد که خوشبختانه هم اکنون رفع شده است.

ترکاشوند ادامه داد: با توجه به زیان مرغداران در فروش هر کیلو تخم مرغ، حذف گله های پیر تا پایان سال باید انجام شود و هم اکنون این موضوع در دستور کار تمام استان هاست که درصورت تحقق بازار‌به تعادل می رسد.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه مشکلی در تولید تخم مرغ وجود ندارد، بیان کرد: طبق برآوردهای اولیه امسال تولید تخم مرغ به بالای یک‌ میلیون تن رسیده است.

تامین ذرت مورد نیاز با مشکلاتی رو به روست

مدیر عامل اتحادیه مرغداران میهن درباره آخرین وضعیت بازار نهاده های دامی گفت: هم اکنون مرغداران در بحث تامین ذرت دچار مشکل هستند، هر چند آزادسازی مقداری محموله از سوی پشتیبانی امور دام و ترخیص کشتی های مانده در بنادر، شرایط بهتر شده است.

ترکاشوند در پایان‌ تصریح کرد: با توجه به شرایط سخت تامین ذرت نگرانی هایی از حیث تامین برای یک تا ۲ ماه آینده وجود دارد که امیدواریم‌‌ با پیگیری های صورت گرفته این مشکل هر چه سریع تر مرتفع شود.

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۶ ۲۴ اسفند ۱۳۹۸
چرا هی ارزانی تخم مرغ اعلام میکنید. اگر راست میگید از گرانی مرغ و گوشت قرمز بگید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۳ ۲۴ اسفند ۱۳۹۸
تخم مرغ و ماست غذاي مستضعفينه
آخرین اخبار