خطر کرونا برای میلیون‌ها فرصت شغلی در بخش گردشگری

شورای جهانی گردشگری اعلام کرد شیوع ویروس کرونا ۵۰ میلیون فرصت شغلی در بخش سفر و گردشگری در سطح جهان را در معرض خطر قرار خواهد داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان شورای جهانی گردشگری و سفر پیش بینی کرد با گسترش شیوع ویروس کرونا ۵۰ میلیون فرصت شغلی در بخش سفر و گردشگری در سطح جهان در معرض خطر قرار بگیرند و میزان سفر‌ها در سطح بین المللی احتمالا یک چهارم کاهش یابد.

صنعت گردشگری ۱۰ درصد از تولید ناخالص ملی و فرصت‌های شغلی در جهان را تشکیل می‌دهد.

این در حالی است که روزنامه انگلیس گاردین نیز پیش‌تر بحران ناشی از شیوع ویروس کرونا را با پیامد‌های حملات ۱۱ سپتامبر برای صنعت گردشگری آمریکا مقایسه کرد.

این روزنامه انگلیسی در پایگاه اینترنتی خود و در گزارشی نوشت: درحالیکه شیوع ویروس کرونا بازار‌های بورس را به شدت تحت تاثیر قرار داده است، صنعت گردشگری نیز با شدیدترین بحران پیش آمده در بیش از ۱۸ سال اخیر دست و پنجه نرم می‌کند.

شرکت‌ها از کارکنان خود خواسته‌اند از سفر‌های غیرضروری خودداری کنند، کنفرانس‌ها لغو شده‌اند و مردم از سفر‌های داخلی و خارجی برای گذراندن تعطیلات خودداری می‌کنند. تصویر تاریک شرکت‌های هواپیمایی، هتل‌ها و شرکت‌های مسافرتی و در پی جنگ بر سر قیمت نفت و گسترش ویروس کرونا که به اطمینان سرمایه گذاران آسیب جدی وارد کرد، تاریکتر شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار