شمارمبتلایان به ویروس کرونا در سیستان و بلوچستان به ۵۲ نفر رسید

رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: شمار مبتلایان به ویروس کرونا در حوزه سه دانشگاه علوم پزشکی سیستان و بلوچستان به ۵۲ نفر افزایش یافت.

دکتر محمد هاشمی شهری در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،  اظهار داشت: همچنان زاهدان با ۳۷نفر سکان دار بیشترین مبتلایان به ویروس کرونا در سیستان و بلوچستان را دارد.

او  ادامه داد: همچنین هشت بیمار مبتلا به ویروس کرونا در سیستان و چهار بیمار در حوزه دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر به ثبت رسیده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: چهار نفر از مردم سیستان و بلوچستان نیز در این مدت براثر ویروس کرونا جان خود را از دست داده‌اند.

وی بیان کرد: ۲۶ بیمار نیز از اسفند تاکنون در سیستان و بلوچستان براثر بیماری حاد تنفسی جان خود را از دست داده‌اند که نتایج آزمایش کرونای آنان منفی بوده است.

هاشمی شهری گفت: افراد مسن، بیماران‌مزمن نظیر دیابت، پرفشاری خون، آسم، بیماران دچار نقص ایمنی، بیماران پیوندی و زنان باردار افرادی هستند که بیشتر از سایرین در معرض خطر ویروس کرونا قرار دارند.

وی بیان کرد: سامانه‌های تلفنی ۱۹۰ و ۴۰۳۰ پاسخگو سوالات مردم در زمینه خود مراقبتی هستند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان تصریح کرد: همچنین مردم با نام‌نویسی در سامانه خود مراقبتی می‌توانند نظام سلامت کشور را در پیشگیری، شناسایی و مراقبت یاری دهند.

وی اظهار داشت: برای مقابله با این ویروس که از سطح شیوع بالایی برخوردار است نیازمند مشارکت همگانی هستیم.

هاشمی شهری گفت: بهترین و مهمترین راه مقابله با این ویروس ماندن در منزل، خودداری از حضور در اماکن شلوغ و رعایت بهداشت فردی است.

وی افزود: از آنجایی که این ویروس از طریق چشم، بینی و دهان وارد بدن می‌شود افراد از لمس اعضای صورت خود در مواقع انجام فعالیت‌های مختلف اجتناب کنند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
بالاچ
۰۰:۱۰ ۲۴ اسفند ۱۳۹۸
ورودی استان راچرانمی بندید عموما الان به خاطرتعطیلات زابلیهای که درشمال زندگی میکنند برای دیدوبازدید اقوامشان وارد استان می شوندجلویشان بایستی گرفته شود ازسمت بم هم کسی رانگذاریدکه واردشود.مراقبت ورعایت اصول بهداشتی دراستان بلوچستان واقعا سخت و هرکاری بکنی شدنی نیست.
آخرین اخبار