معاون فنی و شبکه ایستگاه‌های هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: در شبانه روز گذشته قصرقند با دمای ۳۴.۱ درجه سلسیوس گرمترین شهر استان و کشور شد.

محمود دیانتی معاون فنی و شبکه ایستگاه‌های هواشناسی سیستان و بلوچستان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،  اظهار داشت: همانطور که انتظار می‌رفت از اواخر هفته گذشته روند افزایش دما در اکثر نقاط استان آغاز شد و دمای بسیاری از شهر‌های استان نسبت به ۴۸ ساعت گذشته روند افزایش به خود گرفت.

او  افزود: تا عصر دیروز بیشترین افزایش دما با میزان پنج تا شش درجه سلسیوس در شهر‌های شمالی استان روی داده و پس از آن شهر‌های نیکشهر و قصرقند با حدود ۴ درجه افزایش دما در جایگاه‌های بعدی قرار دارند.

معاون فنی و شبکه ایستگاه‌های هواشناسی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: غیر از چابهار که افزایش دما بسیار جزئی بوده است، در سایر ایستگاه‌های هواشناسی استان بین ۲ تا ۶ درجه افزایش دما روی داده است.

دیانتی خاطرنشان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته حداقل دمای شش شهر استان به بیش از ۳۰ درجه سلسیوس رسیده است و انتظار می‌رود امروز شمار شهر‌های بالای ۳۰ درجه استان بیشتر از این مقدار شود.

او  در بخش دیگری به آخرین وضعیت جوی پیش روی استان اشاره کرد و گفت: بر اساس خروجی نقشه‌های پیش یابی و مدل‌های جوی از شنبه تا دوشنبه در نواحی غربی، مرکزی و جنوبی استان وزش باد متوسط تا به نسبت شدید همراه با گرد و خاک روی می‌دهد.

معاون فنی و شبکه ایستگاه‌های هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: شنبه تا دوشنبه آسمان استان ابری پیش بینی می‌شود و دریای عمان تا سه روز آینده به نسبت مواج است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار