هشدار مرکل درباره پیامد‌های اقتصادی ویروس کرونا

صدراعظم آلمان درباره پیامد‌های اقتصادی کرونا ویروس هشدار داد و اعلام کرد این کشور برای مقابله با عواقب مالی این بحران آماده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الشرق الاوسط، آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان، درباره پیامد‌ها و چالش‌های ویروس جدید کرونا یا همان کووید ۱۹ هشدار داد و گفت دولت برای مقابله با عواقب اقتصادی این بحران آماده است.

وی در دیدار با رؤسای اتحادیه‌های اقتصادی و سندیکا‌های مالی در دفتر خود اعلام کرد: مقامات آلمان برای ثبات بازار اقتصادی کشور در زمان شیوع کرونا هر آنچه که لازم باشد انجام می‌دهند.

صدر اعظم آلمان تاکید کرد که این ویروس در ابتدا سیاستی بهداشتی است و در درجه دوم مسئله‌ای اجتماعی محسوب می‌شود، اما پیامد‌های منفی آن بر وضع اقتصادی تاثیرگذار است.

وی افزود: دولت تلاش می‌کند عواقب منفی این بحران را کاهش دهد تا شرکت‌ها به ورشکستگی و مردم به بیکاری دچار نشوند.

مرکل از اعطای تسهیلات و بودجه به شرکت‌ها در کوتاه مدت برای مقابله با پیامد‌های اقتصادی شرایط کنونی آلمان و جهان خبر داد.

صدراعظم آلمان در پایان این دیدار بر جهانی بودن این چالش و ضرورت پیروی از روشی مشترک میان کشور‌ها برای مقابله با آن تاکید کرد.

او دیروز هم اعلام کرد: افزایش بسیار زیادی در موارد ابتلا به ویروس کرونا در کشور داشته‌ایم و با یک چالش جدی در مقابل ویروسی ناشناخته مواجه‌ایم.

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار