تمام موازین بهداشتی در پخت شیرینی رعایت می‌شود

رئیس اتحادیه قنادان کرمانشاه گفت : تمام موازین بهداشتی در پخت شیرینی رعایت می‌شود و مردم نگرانی از این بابت نداشته باشند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،محمدرضا ناصری رئیس اتحادیه قنادان کرمانشاه با بیان اینکه مردم هنوز خرید شیرینی شب عید خود را آغاز نکرده اند، گفت : اوج خرید شیرینی را معمولا در چهار، پنج روز پایانی سال داریم که البته احتمال دارد شیوع بیماری کرونا و کاهش دید و بازدید‌های نوروز در خرید شیرینی اثر بگذارد.

او گفت : توصیه ما به مردم این است که خرید خود را به تدریج انجام دهند تا در شیرینی‌فروشی‌ها با ازدحام جمعیت مواجه نشویم که خطر گسترس بیماری را در پی داشته باشد.

 رئیس اتحادیه قنادان کرمانشاه،گفت: برخی قنادی‌های کرمانشاه برای جلوگری از اردحام جمعیت، فروش آنلاین را نیز راه‌اندازی کرده‌اند.

رئیس اتحادیه قنادان کرمانشاه به مردم اطمینان داد مشکلی از نظر سلامت شیرینی شب عید وجود ندارد و گفت: شیرینی در مرحله پخت داخل فر حدود ۲۰۰ تا ۴۰۰ درجه سانتی‌گراد حرارت می‌بیند و سپس در بسته بندی قرار می‌گیرد.

 ناصری،گفت: تمام پرسنل قنادی‌ها نیز ملزم به استفاده از تجهیزات بهداشتی هستند و موازین بهداشتی را به دقت رعایت می‌کنند.

او گفت: صاحبان قنادی‌ها هریک خود یک بازرس هستند و به علاوه سایر مراجع نظارتی از اتاق اصناف، اتحادیه صنفی، استاندارد، مرکز بهداشت و... نیز بر شیوه پخت شیرینی نظارت دارند.

رئیس اتحادیه قنادان کرمانشاه درباره قیمت شیرینی عید در کرمانشاه افزود: نسبت به نوروز سال گذشته حدود ۱۸ درصد افزایش قیمت داشتیم که در شهریور ماه صورت گرفت.

ناصری با بیان اینکه نان نخودی، شیرینی‌تر، زبان و پاپیونی، شیرینی مربایی و... بیشترین فروش را برای نوروز دارند، گفت: قیمت هر کیلو شیرینی نخودی ۲۲ هزار تومان، زبان و پاپیونی ۱۸ هزار و ۵۰۰ تومان، شیرینی‌تر ۲۳ هزار تومان و شیرینی مربایی نیز ۱۸ هزار و ۵۰۰ تومان است.

رئیس اتحادیه قنادان کرمانشاه قیمت‌های اعلام شده را برای قنادی‌های درجه یک دانست و گفت: هم اکنون حدود ۶۰ قنادی درجه یک در کرمانشاه فعال است.

ناصری از مردم خواست با توجه به شیوع ویروس کرونا، حتما شیرینی عید را از قنادی‌های مجاز و معتبر بخرند و مراقب مراکز غیرمجاز و دستفروشان باشند .

 

 

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.