رئیس کل دادگستری هرمزگان خبر داد:

استفاده از دادرسی الکترونیک برای مقابله با کرونا/ برگزاری جلسه دادگاه از طریق ویدئو کنفرانس

رئیس کل دادگستری هرمزگان گفت: با هدف پیشگیری از شیوع بیماری کرونا برای نخستین بار جلسه رسیدگی شعبه نهم دادگاه عمومی حقوقی بندرعباس از طریق ویدئو کنفرانس برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان ، علی صالحی، رئیس کل دادگستری هرمزگان گفت: با هدف پیشگیری از شیوع بیماری کرونا و صیانت از بهداشت عمومی، برای نخستین بار جلسه رسیدگی شعبه نهم دادگاه عمومی حقوقی بندرعباس از طریق ویدئو کنفرانس برگزار شد.

صالحی افزود: این جلسه رسیدگی با حضور وکلا و شهود برگزار گردید و خوانده پرونده که در زندان مرکزی یکی از استان‌های شمالی کشور به سر می‌برد از طریق ویدئو کنفرانس در دادگاه شرکت نمود و به ارائه دفاعیات خود پرداخت.

او گفت: در قانون جدید آئین دادرسی کیفری، دادرسی به صورت الکترونیک پیش بینی شده و در این راستا برگزاری جلسات دادگاه به صورت مجازی و ویدئو کنفرانس با هدف جلوگیری از تجدید اوقات، تاخیر در دادرسی و تسریع در صدور احکام انجام می‌شود.

رئیس کل دادگستری هرمزگان افزود: خوشبختانه با استفاده از ظرفیت‌های قانونی و نصب و راه اندازی تجهیزات فنی لازم در دادگستری استان هرمزگان امکان برگزاری جلسات رسیدگی محاکم و تحقیقات به صورت ویدئو کنفرانس فراهم شده است.

صالحی گفت: این اقدام علاوه بر جلوگیری از شیوع بیماری کرونا و صیانت از بهداشت و سلامت جامعه، آثار مثبت و قابل توجهی در گسترش استفاده از دادرسی الکترونیک و صرفه جویی در هزینه ها، زمان و نیروی انسانی را به همراه داشته است.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.