مدیرکل دامپزشکی استان سمنان:

شهروندان ماهی قرمز را از مراکز مجاز خریداری کنند

حمیدرضا حسینی گفت: شهروندان شهر‌های استان سمنان به منظور حفظ سلامت خود ماهی قرمز را از مراکز مجاز مانند مراکز فروش ماهیان آکواریومی خریداری کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، حمیدرضا حسینی مدیرکل دامپزشکی استان سمنان با اشاره به خرید ماهی قرمز برای نوروز، گفت: شهروندان به منظور رعایت نکات بهداشتی، ماهی قرمز را از مراکزی که ماهی را به صورت عمده عرضه می‌کندخریداری نکنند.

او ادامه داد: شهروندان هنگام خرید ماهی قرمز نسبت به ظاهر ماهی توجه کنند تا ماهی سالم بخرند.

حسینی بیان کرد: ماهی قرمز سالم باید دارای فلس روشن بدون خوردگی باشد و در هنگام شنا و حرکت دارای تعادل است.

مدیرکل دامپزشکی استان سمنان تصریح کرد: شهروندان هنگام خرید ماهی قرمز مراقب باشند تا اطراف دهان برفک نباشد و همچنین چشمان ماهی برآمده نباشد.

او افزود: ماهی قرمز عامل انتقال بیماری سل پوستی و ایجاد کنده عفونت گوارشی در بدن انسان است و به همین دلیل والدین مراقب باشند تا کودکان به ماهی دست نزنند.

حسینی اضافه کرد: ماهی در ظرف دارای دهانه پهن باید نگهداری شود و برای هر یک ماهی به اندازه یک قد انگشت در حدود یک لیتر آب لازم است.

مدیرکل دامپزشکی استان سمنان با بیان اینکه ماهی قرمز در دمای ۲۲ تا ۲۵ درجه سانتیگراد زنده است، تصریح کرد: آب تنگ ماهی قرمز باید ۲ بار در هفته تعویض شود.

او اظهار داشت: غذا دهی به ماهی قرمز یک یا ۲ بار در روز به مدت ۲ دقیقه کافی است چرا که حجم زیاد غذا سلامت ماهی را به خطر می‌اندازد.

حسینی تاکید کرد: غذای ماهی قرمز باید به اندازه‌ای باشد تا در مدت ۲ دقیقه خورده شود و هیچ غذایی در در تنگ ماهی انباشته نشود.

مدیرکل دامپزشکی استان سمنان با بیان اینکه ماهی قرمز جزو ماهی‌های مهاجم به شمار می‌رود و نباید در آب‌های آزاد رهاسازی شود، گفت: شهروندان بعد از تعطیلات نوروز، ماهی قرمز را در مکان‌هایی که شهرداری اعلام می‌کند و یا منابع آبی بسته رهاسازی کنند.

انتهای پیام / ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار