پاسخ به سوالات شما؛

ویروس کرونا؛ تمام قسمت‌های بدن باید با الکل ضدعفونی شود؟

متخصصان عفونی معتقدند الکل به دلیل دارا بودن خاصیت جذب پوستی و خونی می‌تواند باعث بروز مشکلاتی برای بدن شود.

مسعود ضیایی استاد بیماری‌های عفونی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: کار اسپری کردن تمام اعضای بدن با الکل را به هیچ عنوان توصیه نمی‌کنیم، به عنوان مثال اگر قسمتی از دست یا بدن ما آلوده شد فقط قسمت آلوده شده را ضدعفونی کنیم؛ زیرا اسپری کردن الکل یا کلرین روی تمام قسمت‌های بدن باعث بروز مشکلات پوستی می‌شود و ویروس‌هایی را که وارد بدن شده اند را نمی‌توانند از بین ببرند.

او افزود: به عنوان مثال اگر احتمال بدهیم که هر کدام از ما در یک روز چند مرتبه از خانه خارج شویم و یا همکاران ما که در خط مقدم مبارزه با ویروس کرونا هستند چنانچه بخواهند چندین مرتبه در روز کار ضدعفونی بدن با الکل را انجام دهند؛ الکل به دلیل خاصیت جذب پوستی می‌تواند ضرر‌های جبران ناپذیری را به بدن وارد کند.

استاد بیماری‌های عفونی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند مطرح کرد: ضدعفونی تمام قسمت‌های بدن با الکل به دلیل دارا بودن خاصیت جذب پوستی و خونی به هیچ عنوان توصیه نمی‌کنیم؛ زیرا اسپری کردن این مواد می‌تواند برای چشم‌ها یا بینی خطرناک باشد و حتی لباس‌ها را فرسوده کند، باید توجه داشته باشیم که این مواد بیشتر برای ضدعفونی سطوح و فقط بر اساس توصیه‌های روی برچسب استفاده شود.

از مهم‌ترین نکات قابل توجه این است که تاثیر منفی اسپری کردن در افرادی که زمینه بیماری‌های ریوی و آلرژی دارند، بیشتر است،

همچنین این حساسیت‌ها در افراد مبتلا به انواع بیماری‌های آلرژیک پوستی، ریوی و گوارشی و همچنین افراد دارای سابقه بیماری آسم شایع‌تر است.

با توجه به اینکه ویروس کرونا ریه‌های فرد بیمار را درگیر می کند، اسپری کردن تمام قسمت‌های بدن در مخاط بینی درک می‌شوند و تحریک شدن این سلول‌ها باعث آزاد شدن مواد التهابی و جریان یافتن آن‌ها در داخل رگ‌ها و رسیدن آن‌ها به سلول‌های عضلانی مجاری تنفسی فوقانی و تحتانی می‌شود بنابراین با انجام اسپری در تعداد دفعات بالا به فعالیت و عملکرد ویروس کمک کرده ایم.

همچنین گاز‌های موجود در داخل اسپری‌ها هم برای سلامتی و هم برای محیط زیست مضر هستند و گاز‌های استفاده شده در این اسپری‌ها، آسیب‌های جبران ناپذیری وارد می‌کنند.

انتهای پیام/

برچسب ها: کرونا ، الکل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار