هنر در فضای مجازی/ بازدید از گالری گردی نو به نو و انیمیشن های کرونایی را از دست ندهید

اداره کل هنر‌های تجسمی وزارت ارشاد برای روز‌های تعطیل به علت شیوع ویروس کرونا، برنامه‌های روزانه مجازی را برای مخاطبان تدارک دیده است.

به گزارش حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، اداره کل هنر‌های تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای روز‌های تعطیل و ایام در خانه ماندن به علت شیوع ویروس کرونا، برنامه‌های روزانه مجازی را تهیه کرده است که شامل گالری گردی مجازی آثار گنجینه موزه هنر‌های معاصر با عنوان نو به نو، پادکست تاریخ هنر معاصر با عنوان عصرانه هنر و انیمیشن‌های کرونایی است.

مسئولیت طرح نو به نو با احسان آقایی، مدیریت پروژه پادکست عصرانه هنر با سعید اسلام زاده و کارگردانی انیمیشن‌های کرونایی هم به عهده جمال رحمتی است.

احسان آقایی مدیر موزه هنر‌های معاصر درباره طرح نو به نو گفت:نو_به_نو پروژه‌ای تعاملی از سوی موزه‌ هنر‌های معاصر است که سعی دارد در روز‌های نیمه تعطیل پایان سال و ایام نوروز و از طریق فضای مجازی، مخاطب را با آثار گنجینه آشنا کند.

این پروژه طی چهل و یک روز، هر روز یک اثر را که از طریق نظر سنجی روی صفحه‌ اینستاگرام موزه به دست آمده است، به نمایش می‌گذارد و در پایان مدت پروژه، مخاطبان با نمایشگاهی مجازی روبرو هستند که آثار آن توسط خودشان انتخاب و به نمایش درآمده است.

جمال رحمتی درباره انیمیشن هفت خوان کرونایی گفت: این انیمیشن‌ها در۷ قسمت ساخته می‌شود و موضوع اصلی آن مبارزه با کروناست. هدف ما در ساخت این انیمیشن‌ها روحیه بخشی به مردم در این روز‌های سخت است.

وی درباره تکنیک ساخت این انیمیشن‌ها گفت: تکنیک اجرا کات اوت است و کاراکتر‌ها فانتزی و فضا‌ها برگرفته از مینیاتور ایرانی به ویژه رستم و اسبش رخش است. البته شخصیت‌های دیگری مانند زکریای رازی هم به این داستان اضافه می‌شوند. محور اصلی کار هفت خوان رستم است که با تغییراتی داستان را به سمت موضوعات کرونایی سوق داده ایم.

سعید اسلام زاده مدیر ارتباطات و رسانه اداره کل هنر‌های تجسمی درباره پادکست عصرانه هنر گفت: پادکست عصرانه هنر، برنامه‌ای شنیداری است که در بیست قسمت ۱۰ دقیقه‌ای موضوعات مختلف تاریخ هنر معاصر ایران در صد سال اخیر را بررسی می‌کند، این پادکست در موضوعاتی مانند شکل گیری مدرسه صنایع مستظرفه، عکس و تاریخ، کاریکاتور در ایران، هنر مدرن در ایران و شخصیت‌های هنری معاصر مانند سهراب سپهری تهیه شده و در ایام نوروز و تعطیلات در سایت هنر‌های تجسمی به نشانی ivafestival.ir قابل دریافت است. این پادکست با اجرای غزل نهانی و تهیه کنندگی بشیر جعفر‌ی نیا در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.

طرح‌های هنری نو به نو، پادکست عصرانه هنر و انیمیشن کرونایی از روز ۲۲ اسفند در فضای مجازی پخش شده است. علاقه مندان می‌توانند به سایت و صفحات مجازی موسسه توسعه هنر‌های معاصر و موزه هنر‌های معاصر تهران مراجعه کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار