در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

راهکار‌های لازم جهت کمک به کاهش اضطراب کودکان در دوران مبارزه با کرونا

یک روانشناس درباره راهکار‌های لازم جهت کمک به کاهش اضطراب کودکان در دوران مبارزه با کرونا توضیحاتی داد.

سید شهرام علیزاده روانشناسی بالین کودک و نوجوان در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه ازدواج و خانواده گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به شیوع بیماری کرونا اظهار کرد: این روز‌ها که در حال طی کردن شرایط خاص قرنطینه خانگی هستیم و به کودکان خود اجازه نمی‌دهیم تا در محیط خارج از منزل حاضر شوند؛ لازم است که راهکار‌هایی را جهت کنترل اضطراب آن‌ها به کار گیرید.

او در ادامه بیان کرد: بی شک نمی‌توان نگرانی خود و اعضای خانواده را به طور کامل از بین ببریم، ولی می‌توان با استفاده از روش‌هایی این اضطراب را کنترل کنیم و فضای نسبتا مطلوبی را برای کودکان فراهم آوریم.

علیزاده عنوان کرد: در صورت بروز نگرانی از جانب کودکان شرایطی را فراهم آورید تا این نگرانی را با شما در میان بگذراند. مثلا می‌توانید از کودک بخواهید تا ویروس کرونا را نقاشی کند و پس از اتمام نقاشی، باور‌های اشتباه او را به چالش بکشید. سوالاتی مثل "واقعا فکر میکنی انقدر ترسناکه؟ چی باعث شد اینطوری فکر کنی؟ " می‌تواند دلایل شکل گیری بیش از حد ترس در وجود کودکان را برای شما نمایان سازد و در کنترل این نگرانی‌ها راهگشا باشد.

این روانشناس تصریح کرد: در معرفی بیماری کرونا و شرایط افراد مبتلا به آن اغراق نکنید و به کودک اطلاعات غلط ندهید. مثلا به او نگویید که «بیماری کرونا از فاصله ۱۰۰ متری هم منتقل میشه پس اصلا بیرون نرو، چون ممکنه نفس بکشی و کرونا بگیری»سعی کنید با زبانی ساده، موارد لازم را هنگام خروج ضروری از منزل جهت پیشگیری برایش توضیح دهید.

او با بیان اینکه  در هنگام نگرانی بیش از حد کودک به او اطمینان دهید که در کنار او هستید و او را در هنگام مشکلات این چنینی ترک نخواهید کرد، افزود: در صورت علاقه بیش از حد کودک برای حضور در جمع با او صحبت کنید و با زبانی ساده برایش توضیح دهید که این وضعیت همیشگی نیست و پس از مدتی باز هم می‌تواند در جمع حاضر شود.

علیزاده عنوان کرد: به کودک توضیح دهید که شرایط ویژه، تنها مربوط به او نیست و تمامی همسالان او برای مدتی (تا زمان کنترل بیماری) از حضور در جمع و بازی‌های گروهی محروم هستند.

انتهای پیام/

 

برچسب ها: ویروس کرونا ، اضطراب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۱۰:۵۱ ۱۵ فروردين ۱۳۹۹
بنام خداوند جان و خرد :
احسنت احسنت احسنت و دورد و خداقوت بر فرماندهی خردمند مقتدر قدرتمند و بصیر مدافعان سلامت ملی کشور عزیزمان ایران سرافراز جناب وزیر بهداشت و سلامت دکتر نمکی محترم و فهیم انشاءالله با خردورزی همگانی و هماهنگی و اتحاد و با صبر و حلم و گوش کردن و اطاعت کردن از فرامین دلسوزانه و خردمندانه فرماندهی نظام بهداشت و سلامت ( مدافعان ملی سلامت ) و رعایت تمامی موارد ایمنی بهداشتی فردی و امنیت اجتماعی و در خانه ماندن و کمکهای همه جانبه دولت به ملت و کمکهای مردمی و دولتی به نظام مقدس سلامت مردمی جمهوری اسلامی ایران سرافراز مظلوم و عزیز انشاءالله بر ویروس منحوس تروریستی کرونا پیروز شویم . والسلام و صلوات التماس دعا و التماس تفکر . و من الله توفیق .
آخرین اخبار