یک شاعر در گفت و گو باباشگاه خبرنگاران جوان:

مجموعه شعر جدیدم، پخته‌تر از «شلتاق» است

طریقی گفت:تفاوت مجموعه شعرم با عنوان «شلتاق» با مجموعه‌های قبلی در حال و هوای اجتماعی و جهان بینی متفاوتم خلاصه می شود.

غلامرضا طریقی شاعر در گفت و گو با خبرنگار حوزه ادبیات  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان،درباره کتاب جدیدش گفت: قصد داشتم کتاب جدیدی منتشر کنم، اما نه برای اینکه در نمایشگاه کتاب عرضه شود. هم اکنون مشغول جمع آوری مجموعه شعر جدیدی هستم؛ این مجموعه شعرم حدود ۵۰ غزل منتشر نشده دارد.

وی افزود:هنوز نامی برای این مجموعه شعرم انتخاب نکرده ام در حال حاضر نام کتاب را هم انتخاب می‌کنم که پس از آماده شدن مجموعه شعر جدیدم، آن را برای انتشار به انتشارات چشمه خواهم سپرد. این انتشاراتی مجموعه شعر قبلی ام را با عنوان «شلتاق» منتشر کرده بود.

او افزود: باتوجه به حال و هوای شعر‌ها و بازخوردی که پس از انتشار یکی دو شعر از این مجموعه شعرم در صفحه‌های اجتماعی دریافت کردم شعر‌های مجموعه شعر جدیدم را پخته‌تر و  بهتر  از مجموعه‌های شعری قبلی می‌دانم. احتمالا این کتاب  بهترین مجموعه شعرم خواهد بود، چون در سه سال گذشته روی شعر‌های مجموعه شعر جدیدم کار کردم.

طریقی گفت: تفاوت مجموعه شعرم با عنوان «شلتاق» با مجموعه‌های قبلی،  حال و هوای اجتماعی و   جهان بینی متفاوتم در این مجموعه شعر است در واقع مجموعه شعر جدیدم را می‌توان مجموعه پخته تری از همان «شلتاق» دانست شاید چون در حال حاضر در ۴۲ سالگی هستم و دیدگاهم در این سن نسبت به قبل تغییر کرده است،  تغییر نگاهم به جهان پیرامون و عاشقانگی هایم در شعر‌های مجموعه شعر جدیدم  دیده می‌شود انگار سال‌ها تمرین کرده بودم تا به نقطه‌ای برسم که در غزل‌های مجموعه شعر جدیدم به آن رسیده ام و غزل‌های قبلی ام را تمرینی برای سرودن این غزل‌ها می‌دانم. البته باید دید مخاطب این مسئله را تایید می‌کند و برداشتم را درست می‌داند یا نه؛ به این مجموعه غزل و موفقیت آن بسیار خوش بین هستم.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.