غرغره کردن الکل تاثیری در پیشگیری ویروس کرونا ندارد

غره غره کردن الکل در دهان با الکل اتیلیک یا اتانول نه تنها در پیشگیری از کرونا ویروس تاثیری نداردو مرگبار است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت،ارسلان سالاری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: با شیوع ویروس کرونا یا کووید ۱۹، متاسفانه برخی از افراد با گمان غلط، الکل اتیلیک یا اتانول در دهان خود غرغره کرده و یا مصرف کردند که موجب مسمومیت شدید و فوت افراد در برخی استان‌های کشور شده است.

او با بیان اینکه بر اساس مستندات علمی مصرف خوراکی و یا غرغره کردن الکل اتیلیک هیچگونه اثری در پیشگیری از عفونت کرونا ندارد و با خطر بروز مسمومیت ناشی از اتانول همراه است، افزود:الکل برای ضدعفونی سطوح در خانه‌ها و اماکن عمومی استفاده می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به اینکه الکل متیلیک یا همان متانول در مقایسه با الکل اتیلیک یا اتانول، اثرات ضد میکروبی بسیار ناچیزی و به علت سمیت بالا مصرف خوراکی آن سبب مسمومیت شدید، کوری و مرگ می‌شود، گفت:الکل متانول برخلاف اتانول که از طریق پوست سالم جذب نمی‌شود، از طریق پوست به ویژه مناطق آسیب دیده پوست سریع جذب شده و سبب مسمومیت می‌شود.

ارسلان سالاری افزود: به هیچ وجه از الکل متیلیک، متانول و یا الکل صنعتی که حاوی اتانول و یا متانول است برای ضدعفونی دست و پوست استفاده نشود و برای ضدعفونی سطوح، فقط از محلول‌های آبی الکل اتیلیک و یا اتانول با غلظت مناسب ۲۶ تا ۷۰ درصد با رعایت اصول ایمنی استفاده شود.

 انتهای پیام/عط

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.