باشگاه خبرنگاران جوان گزارش می‌دهد؛

سیرتا پیاز بزرگترین پرونده کلاهبرداری کشور

سال گذشته حکم پرونده سکه ثامن پس از چند سال معوق ماندن توسط شعبه ۱۰۶۴ دادگاه کیفری دو صادر شد.

به گزارش خبرنگار حوزه حقوقی- قضایی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، از نیمه دوم سال گذشته بزرگترین پرونده کلاهبرداری کشور با داشتن بیش از چندین هزار مالباخته روی میز محاکمه قرار گرفت و قاضی برای آن‌ها حکم صادر کرد.

شرکت بازرگانی آریو پرگاس آیلین از سال ۹۵ بر سر زبان‌ها افتاد و فعالیت رسمی خود را از سال ۹۶ آغاز کرد. این شرکت که فعالیت‌اش در حوزه فروش طلای خام بود مشکلات بسیاری را در بازار طلا و پولی کشور به وجود آورده و چندین هزار مالباخته را سرگردان کرد.

بسیاری از افراد از طریق حساب‌های اینترنتی اقدام به خرید سکه و طلا کرده بودند، اما پس از گذشت مدتی از اینکه این شرکت به مشکل برخورد بیش از ۳۰۰۰ مالباخته از این شرکت نزد محاکم قضایی شکایت کردند.

گزارش عید// حکم بزرگترین پرونده کلاهبرداری کشور صادر شد/ ۳ هزار مالباخته به دنبال احقاق حق خود

شرکت سکه ثامن بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان بدهی دارد که در حال حاضر تنها ۱۰۰ میلیارد آن موجود است و زمانی که فرهاد زاهدی فر مدیرعامل این شرکت قصد فرار به کانادا داشت توسط پلیس اینترپل دستگیر شد.

صدور حکم بدوی سکه ثامن در شعبه ۱۰۶۴ دادگاه کیفری دو

پش از شکایت علیه شرکت سکه ثامن برای ۴ متهم اصلی آن کیفرخواست صادر شد که همسر و فرزند و همسر متهم ردیف اول پرونده جلب دادرسی شد که به لحاظ عجز از تودیع وثیقه  هم اکنون بازداشت است همچنین علاوه بر همسر متهم خواهر او هم از متهمان است.

جلسه رسیدگی به پرونده سکه ثامن دی ماه سال گذشته در شعبه ۱۰۶۴ دادگاه کیفری دو و به ریاست قاضی قاسمی برگزار شد و پس از رسیدگی به این پرونده قاضی برای آن حکم بدوی را صادر کرد.


بیشتر بخوانید: دادگاه سکه ثامن به پایان رسید/ قاضی: رأی به زودی صادر می‌شود


این پرونده ۳۲۵۰ شاکی دارد و ۱۸۱۲ میلیارد و ۵۵۲ و ۶۳۰ هزار و ۴۴۱ ریال حجم نقدینگی این پرونده است تا اولین جلسه رسیدگی به پرونده ۶۷۳ میلیارد و ۷۵۶ میلیون و ۷۸۹ هزار و ۱۳۲ ریال مال از این متهم شناسایی شد.

گزارش عید// حکم بزرگترین پرونده کلاهبرداری کشور صادر شد/ ۳ هزار مالباخته به دنبال احقاق حق خود

پس از برگزاری دادگاه سکه ثامن قاضی بر اساس حکم بدوی دادگاه متهم را به ۱۵ سال حبس تعزیری و پرداخت بیش از ۳ هزار و ۶۵۰ میلیارد ریال رد مال در حق دولت به اتهام کلاهبرداری با پرداخت بیش از ۹۹ میلیارد تومان بابت پولشویی محکوم کرد.

پرونده سکه ثامن بیش از ۳۰۰ جلد دارد و به عنوان یکی از بزرگ‌ترین پرونده‌های چند سال اخیر که پس از سال‌ها رسیدگی به آن صورت گرفته شناخته می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حسن رضا
۱۱:۴۹ ۱۶ فروردين ۱۳۹۹
خوب الان تکلیف حسابای مردم چی میشه،با این اوضاع اقتصادی بهتر نیست قوه قضاییه یه کم سریعتر اقدام کنه؟؟دولتم فعلا از حق خودش بگذره تا ابتدا مردم به حساباشون برسن؟بد اوضاییه،خواهشا این پرونده ثامن و ببندید زودتر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۳ ۰۸ فروردين ۱۳۹۹
شاید از نظر تعداد شکات از بزرگترین پرونده ها باشه!!! ولی از نظر مبلغ در مقابل بعضی آقایون، رقمی نیست که جانم!!!
تازه اینا اونایی که صداش درومده، خدا به کرنا خیر بده!!!
آخرین اخبار