فرمانده ستاد عملیات مقابله با کرونا در کلان شهر تهران:

روش‌های مردم برای مقابله با کرونا باید تغییر کند

زالی گفت: روش‌های مردم برای مقابله با کرونا باید تغییر کند این ویروس بسیار مرموز و موذی است.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، علیرضا زالی فرمانده مدیریت مقابله با کرونا در استان تهران و مهدی جمالی نژاد معاون عمرانی وزیر کشور امشب بیست و چهارم اسفند ماه با حضور در برنامه گفتگوی ویژه خبری به بررسی آخرین اخبار از کرونا پرداختند.

علیرضا زالی فرمانده مدیریت مقابله با کرونا در استان تهران با اشاره به اینکه در حال حاضر در حال افزایش تصاعدی تعداد مبتلایان و تعداد بستری‌ها در استان تهران هستیم گفت: استان تهران به نسبت سایر استان‌ها بالاترین میزان را به خود اختصاص داده است.

او با اشاره به وضعیت امدادرسانی در استان تهران افزود: به همت بلند عزیزانم در شهر تهران تلاش شده ظرفیت مناسبی را برای بیماران در نظر بگیریم لذا نگرانی این است که اگر همکاری همه جانبه مردم را شاهد نباشیم فشار مضاعفی به تیم درمان وارد می‌شود و ممکن است در آینده با خطر فرسودگی همکاران مواجه شویم.

زالی با اشاره به اینکه مردم با رعایت بهداشت و با ماندن در منزل می‌توانند به کنترل این بیماری بپردازند و ما را بیشتر از این خسته نکنند ادامه داد: مردم با رعایت جدی موضوع می‌تواند بار کمتری را به همکارانم تحمیل کنند؛ لذا بخشی از این نگرانی‌ها توسط تیم پزشکی به شهروندان منتقل شده است.

او با تاکید بر اینکه روش‌های مردم برای مقابله با کرونا باید تغییر کند، عنوان کرد: ویروس کرونا بسیارمرموز و موذی است متاسفانه اقدامات انجام شده برای مقابله با کرونا با تاخیر در حال انجام است.

فرمانده مدیریت مقابله با کرونا در استان تهران با بیان اینکه حضور پر تراکم آحاد مردم در سطح شهر و تغییر ریتم رفت و آمدها حاکی از این است که این توفیق را نداشته ایم، گفت: مردم دچار رفتار تفریط شده‌اند و این روزها را با تسامح اجتماعی روبرو هستیم، طی نظرسنجی به عمل آمده متاسفانه ۶۲ درصد مردم در این نظرسنجی که مورد سوال واقع شده بودند تصورشان این بود که به این بیماری مبتلا نمی شود و این تصور نگران‌کننده‌ای است، ۴۰ درصد مردم معتقد بودند که ماندن در خانه کاری عبث است.

زالی با اشاره به اینکه سطح مداخلات را در کشور برای کنترل این بیماری در حد متوسط ارزیابی می‌کنم، ادامه داد: باید شدت مداخلات در عرصه مدیریت شهری نه فقط در تهران بلکه برای استان های درگیر باید به طور طبیعی تغییر پیدا کند.

او با اشاره به اینکه مردم باید موضوع را جدی تلقی کنند، گفت: هنوز مردم تصور می کنند که کووید ۱۹ سرماخوردگی است در حالی که اینگونه نیست، در روزهای اخیر افراد به صورت متراکم در سطح شهر تردد می کنند اگر این ریتم تغییر پیدا نکند اوضاع بدتر می شود.

زالی تصریح کرد: بدون اینکه ترس و اضطراب بی موردی را در مردم ایجاد کنیم باید این بی توجهی را مورد توجه قرار دهیم ما باید مجموعه مداخلات تسهیلی و تشویقی را ایجاد کنیم، باید بسته متراکمی را در نظر بگیریم تا کسب و کارهایی که آسیب پذیر هستند حمایت شوند و بحث پوشش مالیاتی و کمک های معیشتی، تعویق در پرداخت قبوض، پایین آوردن تعرفه اینترنت را در پیش بگیریم، اگر اینها انجام نشود آثار اقتصادی کرونا زیاد خواهد بود.

او ادامه داد: بیماری کرونا فقط بهداشت و درمان و حمله بیولوژیک نیست بلکه یک مجموعه جامع الاطراف و استفاده از تمامی مداخلات است، علاوه بر برنامه های بازدارنده و آموزش همگانی دادن بسته های تشویقی و حمایتی بسیار کارساز خواهد بود، دولت باید بسته عملیاتی کارا و پویا با پوشش دهک‌های پایین درآمدی را در نظر بگیرند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳۳
در انتظار بررسی: ۰
Belgium
میلاد
۲۰:۴۲ ۲۵ اسفند ۱۳۹۸
همینایی که الان تو این شرایط تو خیابانها میرن چرخ میزنن همونایی هستن که میگن ای وای مردم از بس کار کردم مردم از اینکه همش درس خوندم مردم از اینکه همش بیرونم کاش یه روز فقط یه روز بیکار بشم که استراحت کنم الانم که موقعیت پیش اومده همش بیرونن یه روزی هم که اعلام کنن همه چی برطرف شده از فردا همه برید سر کار میگن بیا درستش کن این همه فرصت استراحت استفاده نکردیم فردا هم باید بریم سرکار.
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۹:۲۶ ۲۵ اسفند ۱۳۹۸
میفرمایند "هنوز مردم تصور می کنند که کووید ۱۹ سرماخوردگی است در حالی که اینگونه نیست،" راستی جناب آقای زالی می دانی چرا مردم این چنین فکر می کنند !!؟ . بخاطر اینکه هنوز آقای دکتر مسعود مردانی در صدا و سیما ظاهر می شود و مثل روزهای اول شیوع این بیماری در کشور فرمایش می کنند " همه چیز آروم است !!! . خطر کرونا بسیار کمتر از آنفولانزا است من بیمارانم را که کرونای شان مثبت بود می گفتم هیچ نگران نباشید فقط چند روز خودتان را در یک اطاق قرنطینه کنید تا خوب شوید فقط همین!!!؟؟. " لطفا به دور برت نگاه کن و به سخنان آقای حریر چی در صدا و سیما نظری بندازید متوجه خواهی شد که چرا مردم اینگونه فکر می کنند !!!! .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۹ ۲۵ اسفند ۱۳۹۸
یا خدا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۳ ۲۵ اسفند ۱۳۹۸
سلام مردم تمیزکنندهای بسیاریرانمی شناسند که این تمیز کنندها ارزان وفراوانهم هست ازجمله این شویندها وتمیز کنندها انواع سیمان ساختمانی هست که با دوقطره مواد شیمیائی دیکر مایع دستشوئی ومایع ظرفشوئی وتاید مخلوط شود میتواند لباس وهمه جیزرا خیلی بهتر از شویندها به مردم سود وفایده به رساند
Iran (Islamic Republic of)
محمود
۱۲:۱۴ ۲۵ اسفند ۱۳۹۸
باسلام و تشکر ،این بسیار جالب وقابل تقدیر است که در کشور ما برخلاف برخی کشورهاوضع مواد غذایی و بهداشتی خوب است فروشگاهها شلوغ وغارت نشده است اما برخی توصیه های «مسئولین »تاحدودی تشویق به این کار است ،میگویند «خرید یک ماهتان را یکجا بخرید»که اولا شوک به بازار است و پی آمد آن با استرس موجود خوب نخواهد بود ،با کم شدن مواد غذایی در اینگونه خریدخواهی نخواهی جامعه درگیر شده و جبرانش مشکل است ببخشید
Iran (Islamic Republic of)
سحر
۱۱:۳۲ ۲۵ اسفند ۱۳۹۸
من کارمندم به خدا اگه تعطیل کنن من ازخدام یک سری از خدا بی خبر نشستن تو خونشون باویدیو کنفرانس پیام میدن بعد میگن ما نظرسنجی کردیم اینجوری گفتن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۷ ۲۵ اسفند ۱۳۹۸
من نميدونم وقتي چينيا ثابت كردن فقط با اجباري كردن ماسك پارچه اي به اين ارزوني ميشه كرونا رو جم كرد چرا اينا دارن همه جا رو تعطيل ميكنن و مملكتو نابود ميكنن
فكر كنم آمريكاييا تو وزارت بهداشت نفوذ كردن و همه رو گيج كردن و به اشتباه كردن انداختن
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۱:۱۳ ۲۵ اسفند ۱۳۹۸
باسلام :چراهمه میگویید درخانه بمانیم خوب تصمیم بگیرد وادارات راتعطیل کنید .فقط حرف !!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۸ ۲۵ اسفند ۱۳۹۸
فرمانده باید قاطعیت و یقین داشته باشه در کارش
Iran (Islamic Republic of)
061
۱۱:۰۰ ۲۵ اسفند ۱۳۹۸
چقدر شبیه آقای دوربینیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۸ ۲۵ اسفند ۱۳۹۸
نمیدونم چرا جدی نمیگرند این ویروس مرگبار است ریه ها را از کار می اندازد جوان وپیر نمی شناسد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۷ ۲۵ اسفند ۱۳۹۸
رفتن تو بيمارستانا = كرونا گرفتن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۵ ۲۵ اسفند ۱۳۹۸
آخه شاید یکی یک درد دیگه‌داشته باشه همش که نمیشه به خاطر کرونا بیمارستان نرفت
مثلا مادرم هفته ای یک آمپول باید بزند خب پس کی براش بزنه؟
Iran (Islamic Republic of)
Masoud
۰۹:۵۷ ۲۵ اسفند ۱۳۹۸
سلام
چرا مردم رو وادار به خونه نشینی نمیکنید میترسید مردم عصبی بشوند شما که خوب بلدین مردم رو به کارهای دیگه وادار کنید اینجا که جون مردم در خطر هست براتون مهم نیست پیش خودتون گفتین فوقش ۱۰ هزار نفر میمیره بهتر از اینه که حکومت در خطر بیفته

به دروغ میگین مردم تو خونه هاتون بمونین وای ممکنه مریض بشین, میاید جلوی تلوزیون ماسک میزنین ادای مدیریت بحران رو در میارین از این ور تو خیابانها مردم میچرخند ترافیک بالا,,,,
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۱ ۲۵ اسفند ۱۳۹۸
چرا همیشه ی سری مث شما دچار سوتفاهمین. اخه چیو ب چی ربط میدی. ی ذره فکر کن ببین اصن مساله سر چیه
Belgium
میلاد
۲۰:۲۲ ۲۵ اسفند ۱۳۹۸
شما انگار ویروس رو خیلی جدی گرفتی افرین امید وارم مردم مثل شما مسئله به این مهمی رو جدی بگیرن اینم که میگید بزور مردم رو خونه نشین کنید شاید تا حدودی درست باشه.ولی یکم تو حرفای قشنگتون تند رفتید یکم یواش .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۹ ۲۵ اسفند ۱۳۹۸
اما نکته مهم اینجاست که ما در ایتالیا زندگی نمی کنیم،بعضی ها اگر در خانه بمانند از گرسنگی میمیرند
Belgium
میلاد
۲۰:۲۳ ۲۵ اسفند ۱۳۹۸
بعضی ها اره ولی شک نکن خیلی از کسانی که بیرون میرن اون کسایی هستن که هزار روز هم توخونه بمونن هیچی ازشون کم نمیشه .والا من خودم کارگر ساختمان هستم روز تا شب تو خاک و سیمان و هزار کثیفی ولی کارا مو تعطیل کردم .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۰ ۲۵ اسفند ۱۳۹۸
بانازمردم کشیدن کاری ددرست نمی شود قرنطینه بایدشودکشورمردم بی فکرهستند،،،،،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۴ ۲۵ اسفند ۱۳۹۸
حرفاتون متناقضه. از یه طرف میگید بشینید خونه از طرف دیگه می گید ساعت فروشگاهها تا ساعت 24 ادامه داره یا نمایشگاه گل برگزار می کنید. مقصر شماهائید که با مردم صادق نیستید با مردم روراست باشید بگید که خطر از رگ گردن به اونها نزدیکتره. باید احتیاط کنند نه اینکه بگیدهمه چی گل و بلبله . خب معلومه یه عده آدم به خیال اینکه هیچی نیست راه میوفتن تو خیابونا جاده ها .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۳ ۲۵ اسفند ۱۳۹۸
اینهمه میگن. کسی ک نمیخاد بفهمه، نمیفهمه.
Belgium
میلاد
۲۰:۳۶ ۲۵ اسفند ۱۳۹۸
وقتی میگه فلان فروشگاه همش بازه منظورش اینه نترسید همه چی هست به اندازه و نترسید که فلان جنس رو ندارم بزار برم بخر تا مغازه بسته نشده خیالتون راحت مغازه ها بازن تا اخر شب. بعضی ها هم جو الکی میدن میگن تمام فرشگاه ها قراره تا چند ماه بسته بشن مردم میترسن میرن تجمع شدید بوجود میارن تو فروشگاه ها الودگی ایجاد میگنن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۵ ۲۵ اسفند ۱۳۹۸
آقا ما سرفه می زنیم آنهم تک خلط دارم زیاد قفسه ی سینه درد دارد
تب ندارم ضعف و استخوان درد هم ندارم
Germany
ناشناس
۰۷:۵۳ ۲۵ اسفند ۱۳۹۸
ویروس مرموز جنی یا فرازمینی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۴۶ ۲۵ اسفند ۱۳۹۸
شهرو قرنطینه کنید اگه واقعا فکر جون مردمید باید تردد در شهرهارو به حداقل برسونید همه دنیا دارن قرنطینه میکنن
Belgium
میلاد
۲۰:۲۶ ۲۵ اسفند ۱۳۹۸
بنظر من مقامات چون علم بالایی دارن بلدن چطور از خودشون محافظت کنن برن سر کار که کشور عقب نمونه ما مردم عادی بمونیم تو خونه بعضیهامونم که حرف خوش هالیمون نیس یکم سخت گیری بکنن تا برن خوه بشینن
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۰۶:۴۶ ۲۵ اسفند ۱۳۹۸
بنام خداوند جان و خرد :
بنی‌آدم اعضای یکدیگرند که در آفرینش ز یک گوهرند
چو عضوی به‌درد آورَد روزگار دگر عضوها را نمانَد قرار
تو کز محنت دیگران بی‌غمی نشاید که نامت نهند آدمی
احسنت بر خرد و تدابیرتان انشاءالله تمامی طرح های رفاه و معیشتی و بهداشتی فردی و اجتماعی مبارزه مجدانه شبانه روزی با ویروس منحوس کرونا در سر تا سر کشور عزیزمان و سر تا سر جهان اسلام ناب محمدی ص و در سر تا سر جهان دقیق و مو به مو عملیاتی و اجرایی شود . والسلام و صلوات التماس دعا .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۴۰ ۲۵ اسفند ۱۳۹۸
بله درسته فرهنگ درکشورما قدمتی دیرینه دارد اما ملت فعلی ما ازپیشینه خود فاصله گرفته واصلا بوی ازفرهنگ نبرده
Belgium
میلاد
۲۰:۲۹ ۲۵ اسفند ۱۳۹۸
شرمنده این حرفو میزنم شاید خوانندگان عزیز ناراحت شوند ولی بقول شما مردم کشور از فرهنگ خود فاصله گرفتن و فقط بلدن بگن ما ملتی با فرهنگ و تمدن چند هزار ساله داریم فقط حرف بلدن دیگه نمیگن با این کارامون داریم به تمدن پر افتخارمون ضربه میزنیم.یه کم نکات بهداشتی رو رعایت کنیم#درخانه بمانیم#در خانه بمانیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۵۹ ۲۵ اسفند ۱۳۹۸
باسلام لطفا این حرف را به گوش مسئولین برسانید در همین موقع که نگران بیماری هستید حواستان به سیل هم باشد یادتان نرود که پارسال عید مردم بعضی از استاتها چقدر درگیر بودند و از همین حالا تدبیری برای بارش های بهاری بیندیشید که دوباره دچار غافلگیری نشوید و این موضع هم اضافه بر این اوضاع نشود
Belgium
میلاد
۲۰:۳۲ ۲۵ اسفند ۱۳۹۸
افرین من خودم اهل ......... هستم و در سیل گذشته خیلی بهمون اسیب رسید اما دولت کمک بهمون کرد و خونه ای نصیبمون شد از اولی بهتر اما همین چند روز پیش که بارون اومد داشتیم سکته میکردیم .البته بعضی ها هم داشتن خدارو شکر میکردند میگفتن اخ جون بازم وام بازم تن ماهی بازم پتو و لباس رایگان بازم .....
-
ناشناس
۲۱:۲۷ ۲۵ اسفند ۱۳۹۸
من نمیدونم ولی به نظرم هوا الان نسبت به پارسال این موقع گرم تره و بارندگی نداشته باشیم
Germany
ناشناس
۰۵:۴۴ ۲۵ اسفند ۱۳۹۸
معافیت تحصیلی رو یک ترم تمدید کنید
آخرین اخبار