کشف حلقه های قدرت سه هزار ساله در زنجان

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان گفت: هشت قطعه اشیا تاریخی-فرهنگی سه هزار ساله در حین خرید و فروش از قاچاقچیان کشف شد که در میان آن‌ها حلقه‌های قدرت متعلق به هزاره اول قبل از میلاد وجود دارد.

کشف حلقه های قدرت سه هزار ساله در زنجانبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، امیر ارجمند مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان گفت: طی عملیاتی، یگان حفاظت استان زنجان با همکاری نیروی انتظامی در یک معامله اشیاء تاریخی- فرهنگی موفق به کشف هشت قطعه اشیا تاریخی- فرهنگی سه هزار ساله و دستگیری ۶ متهم شد.

او ادامه داد: چهار فروشنده غیر بومی و دو خریدار بومی در حال معامله این اشیا در حومه شهر زنجان بودند که طی عملیاتی نیروی انتظامی و یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان موفق به کشف و ضبط این اشیا و دستگیر متهمان شدند.

او ادامه داد: چهار حلقه قدرت، یک قطعه منقش مفرغی، یک لیوان شیشه‌ای و دو کاسه مفرغی مجموعه آثار بدست آمده از این عملیات است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان عنوان کرد: چهار حلقه موسوم به حلقه قدرت در این مجموعه

یکی از جنس مفرغ، یکی از جنس نقره است و دو حلقه‌ای که روکش طلا دارد بخاطر فرم و طرح شیر روی آن شبیه حلقه‌های دوره هخامنشی است.

به گفته این مسئول دو کاسه مفرغی سه هزار ساله بوده و یک لیوان شیشه‌ای متعلق به قرون اولیه اسلامی از دیگر آثار بدست آمده در این کشفیات است.
 
انتهای پیام/ن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.