عضو هیئت رئیسه فراکسیون گردشگری گفت: بیماری کرونا فرصتی در اختیار اعضای وزارت میراث قرار داد تا بتوانند به مشکلات موجود در این وزارتخانه بپردازند.

مهرداد بائوج لاهوتی، عضو هیئت رئیسه فراکسیون گردشگری مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه سازمان میراث فرهنگی و گردشگری پیشین با تبدیل شدن به وزارتخانه کنونی باید شرح وظایف مشخصی داشته باشد، اظهار کرد: وزارت میراث فرهنگی باید طبق شرح وظایفی متناسب با یک وزراتخانه فعالیت کند و ادامه مسیر با الگوی قبلی‌اش بی‌فایده خواهد بود.

عضو هیئت رئیسه فراکسیون گردشگری مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: لازم است با روشن شدن خلأهای قانونی، شرح وظایف این وزارتخانه به صحن مجلس بیاید و تصویب شود.

او یادآور شد: یکی از اهداف اصلی نمایندگان برای تبدیل کردن سازمان میراث فرهنگی و گردشگری به وزارتخانه، پاسخگو شدن و تحت نظارت قرار گرفتن این حوزه بود. نهاد مذکور معمولاً حیاط خلوت دولت‌های پیشین و فعلی بوده است. برای مثال یک فرد هم مدیریت منطقه آزاد و هم ریاست سازمان میراث فرهنگی را بر عهده داشت و این آسیب‌ها باید به گونه‌ای حل می‌شد.

عضو هیئت رئیسه فراکسیون گردشگری مجلس تأکید کرد: با توجه به اتفاق‌هایی که کرونا برای کشور رقم زده، بالاخره وزارت میراث فرصت و فراغت بیشتری برای بررسی وظایفش پیدا کرده است. برای نمونه این نهاد با نزدیک شدن به نوروز باید وضعیت مسافرخانه‌ها، هتل‌ها، جاده‌ها، رستوران‌ها و غیره را بررسی می‌کرد و با وجود اینکه در حال حاضر کشور به دلیل بیماری کرونا دچار حادثه اقتصادی شده است، فرصتی در اختیار اعضای وزارت میراث قرار داد تا بتوانند به مشکلات موجود در این وزارتخانه بپردازند. 

لاهوتی با بیان اینکه شرایط فعلی کشور، بهترین و ضروری‌ترین موقع برای حل مشکلات وزارت میراث فرهنگی است، گفت:وقتی اهداف طبق سند چشم انداز در افق ۱۴۰۴ برای کشور، ۳۰ میلیون گردشگر را معلوم کرده است، باید چنین اهدافی با تعیین شرح وظایف در حوزه گردشگری اعمال شود.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار