تعطیلی مراکز تجاری خوزستان به‌جز اصناف ضروری

استاندار خوزستان گفت: پایانه‌های مسافربری و همه مراکز تجاری به‌جز اصناف ضروری خوزستان از فردا تعطیل خواهند بود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان شنبه شب در گفت‌وگوی زنده تلویزیونی، اظهار کرد: برای پیشگیری از شیوع کرونا از فردا یکشنبه تمامی پایانه‌های مسافربری استان خوزستان تعطیل خواهند بود و از ورود و خروج مسافر به داخل خوزستان ممانعت به عمل می‌آید.

او با تاکید بر تعطیلی همه هایپر مارکت‌ها و مراکز تجاری پر جمعیت استان، گفت: از فردا به‌جز سوپرمارکت‌ها، نانوایی‌ها، قصابی ها، میوه فروشی ها، خوارو بارفروشی‌ها و داروخانه‌ها، تمامی صنوف تعطیل هستند و حق خدمات دهی را تا اطلاع بعدی ندارند و با افراد خاطی در این زمینه برخورد قاطع خواهد شد.

شریعتی عنوان کرد: ۴۷ درصد مبتلایان به کرونا در استان بیماری زمینه‌ای داشتند و بیمار اول، دوم، پنجم، نهم و ۱۲ ما به قم مسافرت داشته اند.

او افزود: شهرستان‌های اندیمشک و شوشتر ۲ منطقه خطر در استان هستند و شهرستان‌های شادگان، خرمشهر و اهواز به نسبت جمعیت تعداد ابتلای متوسط رو به بالا دارند.

استاندار خوزستان افزود: شهرستان‌های باغملک و گتوند، یک یا ۲ مورد ابتلا به ویروس کرونا داشته اند.

شریعتی با بیان اینکه امروز استان با ۴۸ مورد جدید پیک افزایش موارد ابتلا بود، گفت: ۶۰ درصد مبتلایان مرد و ۴۰ درصد زن هستند و میانگین سنی مبتلایان ۵۲.۲ است.

او افزود: از ۳۲ فوت شده براثر کرونا ۸۱ درصد بیماری زمینه‌ای داشتند؛ از ۱۹ درصد بیماران فوتی که بیماری زمینه‌ای نداشتند بیش از ۸۰ درصد آن‌ها بالای ۶۰ سال بودند.

شریعتی با بیان اینکه میانگین سنی فوت شدگان ۶۲ سال است، گفت: ۲۳ درصد از ۸۱ درصد فوت شدگان بیماران قلبی و عروقی بوده اند.

او با بیان اینکه هشت مورد از کادر درمانی خوزستان به کرونا مبتلا شده اند، عنوان کرد: تعدادی از مبتلایان به ویروس کرونا به استان‌های قم، اصفهان، گیلان، مازندران، لرستان، تهران و البرز مسافرت داشته اند.

شریعتی افزود: ۶۳ درصد فوتی‌های کرونا در خوزستان مرد و ۳۷ درصد زن بودند.

او بیان کرد: شرق اهواز با ۴۳ مورد و غرب اهواز با ۳۸ مورد (از ۲۲۱ مورد) بیشترین مبتلایان را در خوزستان داشته اند و در غرب اهواز در منطقه کیانپارس به دلیل تراکم جمعیت ۱۴ نفر (از ۳۸ مورد در غرب) و پنج مورد در گلستان مبتلا شدند که این مناطق بیشترین تعداد مبتلا را داشته اند.

شریعتی افزود: در شرق اهواز مهدیس و کورش بیشترین موارد ابتلا را داشته اند (هر کدام پنج مورد)؛ در منطقه پادادشهر نیز چهار نفر مبتلا شدند.

استاندار خوزستان با اشاره به آمار مبتلایان به کرونا در شهرستان‌های خوزستان، بیان کرد: ۲۴ مورد در اندیمشک، ۲۰ نفر در شوشتر، ۲۰ نفر در آبادان و ۱۵ نفر در دزفول مبتلا شده اند.

شریعتی با بیان اینکه ویروس کرونا (کووید ۱۹) ۱۴ تا ۲۱ روز دوران نهفتگی دارد، گفت: مهم‌تر از کنترل مبادی ورودی، کنترل مبادی خروجی است گرچه هر دو مهم است و در این راستا اقدام می‌کنیم، اما بیشتر بیماران به دلیل مسافرت به استان‌های آلوده مبتلا شدند.

شریعتی با بیان اینکه درصد فوتی بیماران کرونا در خوزستان ۱۴.۱ است، گفت: این درصد در چند روز گذشته ۲۰ درصد بود که با توجه به کار‌هایی تیم پزشکی در بحث درمان انجام دادند بیماران مبتلای ما زنده ماندند و درصد فوتی کاهش پیدا کرد.

استاندار خوزستان با اشاره به موارد بستری و بهبود یافته در بیمارستان عنوان کرد: در بیمارستان رازی تاکنون ۸۶ بیمار مبتلا به کرونا بستری که از این تعداد ۳۹ بیمار بهبود پیدا کردند.

او با بیان اینکه در ۲۲ روز گذشته با کرونا دست و پنجه نرم می‌کنیم، گفت: برخی از مردم از این بیماری اضطراب دارند و برخی عزیزان خود را از دست دادند؛ برای خروج از این بیماری باید با هم همکاری کنیم این بیماری نشان داده جمعی است که باید برای پیشگیری از ان در کنار هم رفتار و عملکرد خود را اصلاح کنیم.

وی با بیان اینکه ما مدیران دستگاه‌ها باید شیوه مدیریت خود را اصلاح کنیم در غیر اینصورت شکست می‌خوریم، گفت: نقش اصلی را مردم و نقش حمایتی را ما ایفا می‌کنیم ضمن اینکه محور اصلی پیشگیری خود مراقبتی مردم است.

شریعتی افزود: اگر مردم زندگی خود و خانواده‌های خود را دوست دارند جز در مواقع ضروری از منازل خارج نشوند؛ پدران و مادران نباید اجازه دهند فرزندان ان‌ها ار منزل خارج شوند، جوانان شاید در برابر بیماری توانایی داشته باشند، اما به‌خاطر والدین خود از منزل خارج شوند و این بیماری را به خانه منتقل نکنند.

او با بیان اینکه ما با تمام امکانات در کنار مردم هستیم، بیان کرد: کسانی که بیماری زمینه‌ای دارند در برابر این بیماری آسیب پذیر هستند؛ از مردم کشور خواستم به استان سفر نکنند و از مردم استان میخواهم از استان خارج نشوند باید زنجیره بیماری کرونا در استان را بشکنیم.

استاندار خوزستان با تاکید بر اینکه خط قرمز من در استان سلامت مردم است، گفت: هر تدبیری لازم باشد استفاده کنیم همانطور که مردم در رفتار‌های خود باید تجدید نظر کنند مدیران نیز در حوزه‌های مدیریتی خود باید تجدید نظر کنند.

او افزود: مدیران بی دلیل نباید اجازه دهند پرسنل به محل کار بیاید و دلیلی ندارد اگر کاری در واحد اداری با ۲ نفر انجام شود، ۷ نفر در واحد اداری سرکار حاضر شوند.

شریعتی عنوان کرد: مجبورم برای سلامت مردم تصمیمات سخت بگیرم و کسانی که از روی غفلت سبب انتقال بیماری می‌شوند، مجازات شوند.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۰ ۲۵ اسفند ۱۳۹۸
متاسفانه هنوز منطقه یوسفی شلوغ و فروشگاههای غیر ضروری، دادند باعث تجمع مردم میشوند