در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

عدم پرداخت بدهی دولت به تأمین اجتماعی مساوی با فروپاشی این سازمان است

رئیس کانون بازنشستگان و کارگران تأمین اجتماعی درباره بدهی دولت به تأمین اجتماعی، توضیحاتی داد.

علی دهقان‌کیا رئیس کانون بازنشستگان و کارگران تأمین اجتماعی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره بدهی دولت به تأمین اجتماعی، اظهار کرد: کمیته ای با حضور معاون اول رئیس جمهور، وزیر اقتصادی و مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی تشکیل شده است.

وی بیان کرد: قرار شد برای پرداخت بدهی دولت به تأمین اجتماعی، برخی از اموال دولت به سازمان تأمین اجتماعی واگذار شود.

دهقان‌کیا  گفت: دولت سازمان تأمین اجتماعی را به نوعی خالی کرده است چراکه نه تنها ۲۵۰ میلیارد تومان بدهی خود را پرداخت نمی‌کند بلکه ۳ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان تعهدی که سالانه به این سازمان دارد را نیز واریز نمی‌کند.

رئیس کانون بازنشستگان و کارگران تأمین اجتماعی اضافه کرد: ساختارهای سازمان در سال ۸۹ تغییر کرد و هیئت امنا دولتی شد، اما قبل از سال ۸۹ سه جانبه گرایی بود و ۸ نفر نماینده دولت، ۴ نفر نماینده کارفرما و ۳ نفر نماینده کارگر بوده است، در آن زمان شرایط بهتر بود چراکه اگر مدیرعامل تخلفی می‌کرد شورای عالی کار از آن جلوگیری می‌کرد.

وی خاطرنشان کرد: اگر دولت با همین روش پیش رود و بدهی خود را به تأمین اجتماعی پرداخت نکند این سازمان از هم فرو می‌پاشد و دولت باید یک فکر اساسی برای پرداخت بدهی خود به تأمین اجتماعی کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار