دید و بازدید نوروزی با میهمانان مجازی / عید نوروز را بدون کرونا جشن بگیریم

ویروس کرونا که از اوایل اسفند امسال میهمان ناخوانده مردم ایران نامیده شد، همچنان در حال پیشروی است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ،  رعایت بیش از پیش نکات بهداشتی و اقدامات پیشگیرانه توسط مردم و مسئولان در حوزه‌های مختلف تا تلاش خستگی‌ناپذیر کادر درمانی و پزشکی کشور که در خط مقدم مبارزه با کرونا مشغول خدمت‌رسانی هستند، همه و همه نشان از یک عزم و اراده همگانی برای کنترل این بیماری و شکست این ویروس دارد که این امید را روز به روز بیشتر می‌کند.

اما در این میان همکاری مردم و جدی گرفتن توصیه‌های بهداشتی نقش بسیار مهمی در کاهش موارد ابتلا به این بیماری دارد که تعطیلات نوروزی امسال همراه با بیم و امید برای کنترل یا شیوع کرونا شده اشت.

نوروز به عنوان یک فرهنگ اصیل ایرانی و تمدنی در حقیقت نشان دهنده اندیشه ناب، خردمندانه و ذوق سلیم نیاکان ما بوده که با تحول طبیعت و شکوفایی همراه شده لذا جشن سال نو با روز تولد دوباره طبیعت همزمان است.

در حالی که میهمان ناخوانده، پشت در همه خانه‌ها، کوچه‌ها و گذر‌ها کمین کرده، اما هنوز عده‌ای از مردم بی توجه به هشدار‌های جدی وزارت بهداشت، پزشکان و کارشناسان در تکاپوی خرید‌های عید هستند که این خود عامل مهمی در انتشار ویروس محسوب می‌شود.

از طرفی خطر شیوع بیشتر ویروس در نوروز با موضوع دید و بازدید‌ها تبلور یافته و اگر باز هم مردم جدی نگیرند کنترل آن سخت‌تر خواهد شد.

تعطیلات نوروز در نگاه خوشبینانه می‌تواند فرصت بسیار خوبی برای با هم بودن و پیروزی در برابر ویروس کرونا باشد، البته اگر مردم از سفر و دید و بازدید‌های نوروزی پرهیز کنند و جدی‌تر از قبل به پویش ملی «در خانه بمانیم» بپیوندند، اما اگر این موضوع به خوبی مدیریت نشود؛ نوروز می‌تواند فرصتی برای شیوع بیشتر ویروس باشد که این کار قطعا کنترل بیماری و کار مدافعان سلامت را هم دشوارتر خواهد کرد.

دید و بازدید نوروزی با میهمانان مجازی / عید رو بدون کرونا جشن بگیریم

کرونا شهر به شهر و حتی روستا به روستا پیش رفته و با گسترده شدن پهنه جغرافیایی کرونا در ایران، زمان ریشه کن شدن این ویروس طولانی‌تر می‌شود، طوری که بعضی از مسوولان می‌گویند این وضعیت ممکن است تا خرداد هم ادامه داشته باشد.

نسخه واحد برای شکست کرونا در سراسر دنیا قطع کردن زنجیره انتقال این ویروس است و در این بین نوروز تهدیدی برای اتصال دوباره این زنجیره محسوب می‌شود که باید مراقب بود تلاش‌های صورت گرفته در راستای کنترل بیماری در کشور بی‌اثر نشود.

پرهیز جدی از تردد‌های غیرضروری در قطع زنجیره انتقال بیماری بسیار حایز اهمیت بوده و وقتی متخصصان به صورت مداوم هشدار می‌دهند که سفر نروید و در خانه بمانید، باید آن را جدی گرفت چه بسا که حتی سفر‌های درون شهر هم در انتقال ویروس سهم به سزایی داشته و ممکن است جامعه روستایی، عشایری و نقاطی که کمترین امکانات بهداشتی را دارند درگیر این ویروس کند.

برنامه هر ساله حضور رهبر معظم انقلاب در حرم مطهر امام رضا (ع) برای لحظه تحویل سال لغو شد و اطلاع رسانی این موضوع از هفته‌های قبل نشان از اهمیت موضوع پیشگیری و توجه به توصیه‌های بهداشتی دارد.

با توجه به اینکه استان‌های زیادی اعلام کرده‌اند پذیرای مسافران نوروزی نیستند و اغلب تاسیسات گردشگری حتی جشن‌های نوروزگاهی نیز در این ایام تعطیل خواهد بود لذا نوروز پیش رو را می‌توان با ماندن در خانه پاس داشت و طرحی نو در انداخت.

عید را می‌توان به صورت مجازی تبریک گفت پس راه‌های ارتباطی دیگری غیر از تماس حضوری در این شرایط توصیه شده و می‌‍‌تواند مد نظر شهروندان باشد.

دید و بازدید نوروزی با میهمانان مجازی / عید رو بدون کرونا جشن بگیریم

همچنین نوروز امسال می‌تواند فرصت خوبی برای خانواده‌ها باشد تا به دل‌مشغولی‌های فرهنگی، بازی‌های محلی و ادبیات بیشتر توجه کنند و سریال‌های جدید تلویزیون و تولیدات شبکه خانگی را ببینند.

فرصت برای سفر و دید و بازدید زیاد است، اما برای حفظ سلامتی شاید همیشه نباشد.

امید می‌رود با همدلی و همزبانی ایرانیان به زودی عید را با شکست کرونا جشن بگیریم.

انتهای پیام / ط ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سلام
۱۴:۳۳ ۲۸ اسفند ۱۳۹۸
عیدو چهار شنبه سوریو (تولد من)به باد رف
(^
Iran (Islamic Republic of)
فردین
۲۳:۰۴ ۲۵ اسفند ۱۳۹۸
چه ربطی داشت تو همون خانواده با خانواده خودمان بگیریم