وزیر بهداشت:

هلال احمر مسئول برپایی و نظارت بر اکیپ‌های بازرسی سلامت افراد در خروجی شهر‌ها

وزیر بهداشت و رئیس ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا گفت: مسئولیت برپایی و نظارت بر اکیپ‌های بازرسی سلامت مستقر در خروجی شهرها بر عهده هلال احمر است

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، نمکی وزیر بهداشت، درمان و  آموزش پزشکی در متن حکمی به همتی سرپرست جمعیت هلال احمر که شامل دستورالعمل برپایی و نظارت بر اکیپ‌های بازرسی در خروجی شهرهاست، تاکید کرده است: هر اکیپ شامل یک نفر از پرسنل بهداشتی، هلال احمر و نیروی انتظامی و دانشگاهی خواهد بود و لازم است اکیپ‌ها در خروجی شهر‌های مورد توافق، در محل و تعداد مناسب تشکیل گردد. علاوه بر خروجی شهر‌های مورد نظر، در ترمینال ها، ایستگاه‌های قطار و فرودگاه‌ها نیز طبق روال قبل باید ادامه یابد.

بر اساس این دستورالعمل اکیپ‌ها باید مجهز به دستگاه تب سنج و امکانات اولیه تشخیص بوده، بروشور‌ها و مطالب آموزشی نیز جهت کسانی که بیمار تشخیص داده نمی‌شوند جهت تذکرات لازم و اعمال دستورالعمل‌های ضروری باید داده شود.

گفتنی است بر این اساس افراد مشکوک و یا بیمار سریعا به اولین ایستگاه قرنطینه منتقل و با نظر پزشک معالج مستقر تعیین تکلیف می‌شوند. در این زمینه بلاتکلیفی افراد مشکوک و یا احتمالا مبتلا، مهمترین عامل در شیوع بیماری است که باید مورد توجه قرار گیرد. همچنین ثبت مشخصات فرد مشکوک و مبتلا، مشخصات وسیله نقلیه در سامانه و ردیابی توسط پرسنل بهداشتی منطقه ضروری است.

در این دستورالعمل تاکید شده است: در صورت هرگونه مقاومت و یا ایجاد درگیری افراد مشکوک و یا مبتلا مسئولیت برخورد قانونی و پیگیری‌های مورد نیاز به عهده پرسنل نظامی و انتظامی و ضابطین محترم قضایی عضو اکیپ می‌باشد و همکاران بهداشتی و هلال احمر حق هیچگونه درگیری و مقابله با مردم را ندارند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار