رزمایش کادر بهداشتی درمانی ارتش

رزمایش کادر بهداشتی درمانی ارتش به منظور پیشگیری از شیوع کرونا، با استقرار این نیرو‌ها در ورودی‌های شهر کرمانشاه، آغاز شد.

به گزارش  گروه استان هایباشگاه خبرنگاران جواناز کرمانشاه؛  هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه گفت: به منظور انجام خدمات بهداشتی و درمانی، ارتش و هلال احمر در ورود‌های شهر‌ها مستقر شده و ضمن انجام تست‌های غربالگری، از امروز (۲۵ اسفند) خدمات درمانی نیز در مبادی ورودی شهر‌ها ارائه می‌شود.

استاندار کرمانشاه از نقش حمایتی و پشتیبانی ارتش در ضدعفونی اماکن عمومی شهر نیز قدردانی کرد و گفت: این مهم نیز با همکاری شهرداری، سپاه و نیروی انتظامی به صورت گسترده در تمامی محله‌های شهری در حال انجام است و با ورود دهیاری‌ها و نیرو‌های جهادی و داوطلب در سطح روستا‌ها نیز ضدعفونی شروع شده است.

بازوند از دستور مقام معظم رهبری و فرمانده معظم کل قوا برای سازماندهی خدمات به مردم با تشکیل قرارگاه بهداشتی درمانی به عنوان یکی از اقدامات مهم جهت مقابله با کرونا یاد کرد وگفت: خوشبختانه با اجرای این دستور شاهد حضور نیرو‌های نظامی و انتظامی به عنوان پشتیبان دانشگاه علوم پزشکی هستیم که سبب تسهیل و تسریع در ساماندهی خدمات به مردم نیز شده است.

مقام ارشد استان افزود: همه امکانات و ظرفیت‌های موجود در دستگاه‌های اجرایی، نظامی و انتظامی برای مقابله با شیوع کرونا ویروس و انجام اقدامات پیشگیرانه پای کار آمده، اما نقش مردم بسیار مهم است و برای اجرای طرح‌ها و کنترل و کاهش آسیب‌ها به مشارکت مردم نیاز داریم.

او یکی از چالش‌های فراروی طرح کنترل و پیشگیری را تردد مسافرین دیگر شهر‌ها ذکر کرد و بیان کرد: از مردم تقاضا داریم به مسافرانی که بیشتر بومی هستند و از دیگر شهر‌ها برای تعطیلات قصد سفر به کرمانشاه را دارند، اعلام کنند که در این بازه زمانی به این شهر سفر نکنند.

بازوند در پایان به نقش مشارکت مردم در پیشگیری و کنترل این بحران اشاره کرد و یادآور شد: مردم با ایفای نقش موثر و پیوستن به پویش " در خانه بمانیم" ضمن کاهش تردد‌های غیرضروری، گام مهمی را در کنترل این بیماری انجام خواهند داد.

در این رزمایش کادر بهداشتی و درمانی ارتش با استقرار در ورودی‌های شهر کرمانشاه، علاوه بر تب‌سنجی، خدمات درمانی نیز ارائه می‌دهد.

 انتهای  پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.