آذری: نباید از موضوع کرونا به سادگی بگذریم

مدیرعامل باشگاه فولاد خوزستان نسبت به شرایط شیوع کرونا و لغو بازی‌ها، واکنش نشان داد.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، سعید آذری مدیرعامل باشگاه فولاد خوزستان، در واکنش به شرایط حاکم با توجه به شیوع ویروس کرونا و مشکلاتی که برای فوتبال در جهان ایجاد کرده است، بیان کرد: کرونا یک معضل جهانی است و تمام کشور‌های دنیا، با این مشکل درگیر هستند و می‌توان گفت به نوعی یکی از بدترین، پاندمی‌ های تاریخ بشر است که با آن رو به رو شدیم. متاسفانه در کشور ما، مردم نسبت به این موضوع، ساده انگاری دارند و به نظر می‌رسد که در فضای مجازی، به دنبال برگزاری بازی‌های فوتبال و تعیین تکلیف جام هستند.

آذری ادامه داد: من در صفحه مجازی خودم، مطلبی را به اشتراک گذاشتم؛ مبنی بر این که یک متخصص فوتبال می‌گوید، اگر بنا باشد برگزاری فوتبال جان مردم را به خطر بیاندازد و حس کنیم عدم برگزاری فوتبال می‌تواند به سلامت یک انسان کمک کند، بهتر است فعلا فوتبال را تعطیل کنیم. این شخص در کشوری زندگی می‌کند که مهد فوتبال دنیا است و در یک باشگاه بزرگ فوتبال، فعالیت می‌کند. یکی از بزرگان فوتبال جهان است و در حال حاضر به عنوان مربی در فوتبال، فعالیت دارد.

سعید آذری افزود: این سخن، پیامی دارد و آن پیام این است که ما فوتبال را برای مخاطب آن، بازی می‌کنیم و فوتبال برای افراد، طراحی شده است. ببخشید، ولی فوتبال برای زندگان است نه مُردگان! احساس و تفکر من این است که باید به طور کامل خودمان را به دست عزیزانی بسپاریم که متولی بهداشت و امنیت بهداشتی – سلامتی مردم در ایران هستند. باید تابع هر تصمیمی که این عزیزان می‌گیرند باشیم.

مدیرعامل فولاد خوزستان تصریح کرد: برای تصمیم گیری در این زمینه، ستاد مبارزه با کرونا نسبت به سازمان لیگ، مرجع است. چرا که ما در این زمینه تخصصی نداریم. هر زمان متولیان بهداشت، مسئولیت برگزاری فوتبال را به عهده گرفتند، ما هم به جای آن عزیزان، متولی بهداشت می‌شویم. این موضوع تخصص ما نیست و باید این عزیزان تصمیم بگیرند.

آذری گفت: خیلی از ما هنوز متوجه نیستیم چه بلایی بر سرمان آمده است! شرایطی که می‌بینم، اصلا خوب نیست و دیدن بعضی صحنه‌ها، دردآور است. یکی از پزشکان با گریه از مردم خواهش می‌کرد در خانه هایشان بمانند. وضعیت، سخت است و دوست ندارم به عنوان یک مدیر، روزی که این شرایط تمام شد، از من سوال کنند شما به عنوان یک مدعی، چرا نگفتید فوتبال را ادامه ندهند. من معتقدم باید فوتبال به شکل صد در صد، تعطیل شود تا زمانی که مردم به سلامتی کامل برسند.

مدیرعامل سابق ذوب آهن ادامه داد: خدا را شکر رقابت‌ها تا حدی لغو شده است. من صحبتی روی ناتمام ماندن لیگ ندارم، نظر من این است که در دنیا برای هر چیزی یک متولی داریم، کشور ما هم از این قاعده مستثنی نیست؛ ستاد مبارزه با بحران کرونا، تشخیص خواهد داد چه زمانی توانستیم بر کرونا غلبه کنیم و جلوگیری نسبی از شیوع بیشتر این ویروس داشته باشیم، اولویت با ایشان است و باید حرف اول و آخر را این عزیزان، بزنند و ما هم باید تابع باشیم.

آذری در پایان گفت: اگر ما کرونا را جدی نگیریم، کرونا ما را جدی می‌گیرد! ببخشید، ولی آن وقت، ما را یکی یکی به آرامستان‌ها می‌فرستد.


بیشتر بخوانید : برنامه جدید نوزدهمین دوره لیگ برتر فوتبال ایران


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار