شست و شو‌ی مکرر و آسیب‌های پوستی دست در روز‌های کرونایی

شست و شو‌های مکرر دست با مواد‌ها و ژل‌های شستشو و ضد عفونی کننده‌های قوی می‌تواند آسیب‌های جدی به پوست وارد کند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، هنجنی رئیس انجمن متخصصان پوست ایران با بیان اینکه استفاده زیاد از مواد شوینده، صابون، ژل‌ها و مواد الکلی می‌تواند لایه حفاظتی پوست را تا حد زیادی از بین ببرد اظهار کرد: اگر این مواد وسواس گونه و بیش از حد استفاده شود تحریک پذیری پوست بیشتر می‌شود وافراد دچار خشکی و ترک‌های پوستی دست خواهند شد که مستعد ورود عفونت‌های مختلف به پوست دست‌ها می‌شود.

او افزود: مهم ترین کار این است که شست و شوی دست‌ها در حد امکان با آب و صابون انجام شود و در مواقع ضروری که دسترسی به آب و صابون وجود ندارد از ژل‌های ضد عفونی کننده و مواد الکلی استفاده شود.

هنجنی گفت: برای جلوگیری از خشکی پوست دست از کرم‌های مرطوب کننده یا وازلین استفاده شود نه از لوسیون ها، چون پایه کرم‌ها از چربی است و میتواند چربی از دست رفته پوست را برگرداند، اما لوسیون ها، چون از آب تهیه شده اند قابلیت برگرداندن چربی به پوست را ندارند.

این متخصص تصریح کرد: کسانی که به ناچار از مواد ضد عفونی کننده الکلی استفاده می‌کنند سعی کنند از اتانول ٦٠ یا ٧٠ درصد استفاده کنند.

منبع: صدا و سیما

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۲ ۲۵ اسفند ۱۳۹۸
پتروشیمی شیرازو تعطیل کنید 3000 تا نیرو داره چند نفر هم کرونا گرفتن متاسفانه به دلیل نعداد زیاد کارکنان احتمال همه گیر شدن زیاد هست بعد خانواده ها مبتلا میشن بعد هم کل شیراز
آخرین اخبار