تب سنجی و کنترل مسافران در مبادی ورودی عجب شیر

فرماندار شهرستان عجب شیر گفت: برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، تب سنجی در تمامی مبادی ورودی شهرستان اجرایی می‌شود و شهرستان عجب شیر پذیرای مسافران نوروزی نخواهد شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز ، اصغرپور  فرماندار شهرستان عجب شیر در جلسه ستاد شهرستانی مقابله با کرونا گفت: برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، تب سنجی در تمامی مبادی ورودی شهرستان اجرایی می‌شود و شهرستان عجب شیر پذیرای مسافران نوروزی نخواهد شد.

 اصغرپور گفت: برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، تب سنجی در چهار نقطه از مبادی ورودی شهر از طرف تبریز و بناب، مرکز شهر عجب شیر و در منطقه ورودی بخش قلعه چای شهرستان اجرا می‌شود و کنترل تردد خودرو‌های غیر بومی فقط با نظارت عوامل نیروی انتظامی انجام خواهد شد.

او ضمن تقدیر و تشکر از اقدامات اعضای ستاد شهرستانی مقابله با کرونا به ویژه اداره شبکه بهداشت و درمان، شهرداری ها، هلال احمر، سپاه، ارتش و نیروی انتظامی افزود: باید همه ادارات و نهاد‌ها با همدلی و حداکثر امکانات در خدمت ستاد مدیریت مقابله با کرونا باشند و از هیچ اقدامی در راستای مقابله با این بیماری دریغ نکنند.

فرماندار عجب شیر با تاکید بر اینکه جایگاه‌های سوخت باید سوخت مورد نیاز شهروندان را تامین کنند و براساس دستورالعمل مربوطه سوختگیری توسط اپراتور‌های جایگاه انجام شود افزود: مراکز درمانی و مطب‌ها و داروخانه‌ها به هیچ وجه تعطیلی ندارند.

او گفت: اکیپ‌هایی از اداره صمت و تعاون، کار و رفاه اجتماعی و شرکت شهرک‌های صنعتی باید بر کارخانجات و واحد‌های تولیدی و چگونگی ضد عفونی کردن این واحد‌ها و استفاده کارگران از ماسک و دستکش و مواد ضدعفونی کننده نظارت داشته باشند و پیگیری‌های لازم را انجام دهند.

اصغرپور بازرسی مستمر از نانوایی‌های شهرستان توسط تیم بازرسی را خواستار شد و افزود: به آگاهی مردم عزیز شهرستان می‌رساند در حوزه تهیه نان هیچ گونه افزایش قیمت یا کاهش سهمیه یا تعطیلی صنف نانوایان مطرح نبوده و نیست و مردم عزیز هیچ گونه نگرانی از بابت تهیه نان مورد نیاز خود نداشته باشند و در ایام تعطیل نیز نانوایی‌ها دایر خواهند شد و مضافا در کنار دو واحد نانوایی شبانه روزی موجود، از فردا ۵ واحد نانوایی دیگر به صورت شیفت صبح و عصر اقدام به پخت نان خواهند کرد.

فرماندار شهرستان عجب شیر گفت: شهرداری‌ها و دهیاران باید به صورت مستمر در خصوص گندزدایی و ضدعفونی کردن معابر شهری و روستایی با همکاری شبکه بهداشت و درمان و نیرو‌های بسیج اقدام نمایند.

ایشان ضمن تقدیر از خبرنگاران و اصحاب رسانه در خصوص اطلاع رسانی اهمیت موضوع مقابله با ویروس کرونا در شهرستان گفت: متاسفانه بعضی افراد در فضای مجازی به شایعاتی دامن می‌زنند که با آنان برخورد و در صورت نیاز به پلیس فتا و دستگاه قضا معرفی می شوند.

فرماندار شهرستان عجب شیر از مردم درخواست کرد برای پیشگیری از ابتلا به کرونا در خانه‌های خود بمانند.

فرماندار شهرستان عجب شیر افزود: در آستانه چهارشنبه آخر سال و عید نوروز برخی از مشاغل مانند دست فروشان و فروشندگان مواد محترقه، مجاز به انجام هیچ گونه فعالیتی نیستند و مطابق قانون برخورد خواهد شد.

او در ادامه به لغو مرخصی مسئولین ادارات اشاره کرد و افزود:مسئولین ادارت باید در حوزه جغرافیایی شهرستان حضور داشته باشند و لیست کشیک ادارات با تعیین جانشین اول و دوم به فرمانداری ارائه شود.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار