در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

پیش‌بینی پایین‌ترین سطح کرونا تا اواخر اردیبهشت

فوق تخصص مهندسی ژنتیک گفت: پیش بینی می‌کنیم ویروس کرونا در کشور اواخر اردیبهشت به پایین‌ترین سطح ممکن خواهد رسید.

علی کرمی، استاد دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله و فوق تخصص مهندسی ژنتیک در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره علت شیوع ویروس کرونا در کشور اظهار کرد: بر اساس تحقیقاتی که انجام داده ایم، بار‌ها اعلام کرده ایم که چهره بیماری‌ها در حال تغییر است و خیلی از بیماری‌هایی که تمام شده بودند دوباره در حال برگشت هستند.

کرمی افزود: در بازه‌ای از زمان با پیشرفت تکنولوژی، همگان به این امر اعتقاد پیدا کردند که بیماری‌های ویروسی و واگیردار حدودا به پایان عمر خود رسیده اند و بیماری‌های غیر عفونی و غیر واگیر مثل بیماری‌های قلبی و دیابت و... افزایش یافته اند اما به یکباره در سال ۲۰۰۳ با بیماری‌ سارس مواجه شدیم که از خانواده کرونا است و از چین و هنگ گنگ پدید آمد.


بیشتر بخوانید: نتایج آزمون استخدامی دانشگاه‌های علوم پزشکی منتشر شد+ لینک مشاهده نتایج


استاد دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله با بیان اینکه به این بیماری‌ها باز پدید، نوپدید و ناپدید می‌گوییم افزود: مثلا آبله، کلا ریشه کن شده و برخی بیماری‌ها مثل سل،جذام، طاعون و وبا را داشتیم که دیگر اسمی از آن‌ها نمی‌شنیدیم اما برخی بیماری‌ها در حال بازگشت هستند.

کرمی با اشاره به اینکه در کشور ما ویروس کرونا به دو قسمت تقسیم شده است، ادامه داد: گروهی که ۸۵ درصد مردم به آن دچار می‌شوند و فکر می‌کنند سرما خورده اند و گروه دوم ۱۵ درصد مردم را شامل می‌شود که به دلیل ضعف سیستم ایمنی بدن است و از این ۱۵ درصد فقط ۲/۱ درصد آن‌ها احتمال فوت دارند.

فوق تخصص مهندسی ژنتیک گفت: در این وضعیت فقط یک کار می‌شود کرد و آن حفظ روحیه است؛ صد‌ها اپیدمی در ایران آمده و رفته و خیلی وحشت ایجاد نکرده است. قربانی ویروس کرونا افراد ضعیف هستند پس مردم سعی کنند شاد باشند و نگرانی زیادی نداشته باشند؛ پیش بینی می‌کنیم ویروس کرونا در کشور ما اواخر اردیبهشت به پایین‌ترین سطح ممکن خواهد رسید و از بین خواهد رفت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار