نیکلاس مادورو به روسیه می‌رود

سفیر روسیه در ونزوئلا اعلام کرد نیکلاس مادورو قصد دارد برای شرکت در جشن هفتاد و پنجمین سالگرد پیروزی در جنگ جهانی دوم، به مسکو سفر کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، «سرگئی ملک باگاداساروف» سفیر روسیه در ونزوئلا، اعلام کرد نیکلاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا قصد دارد برای شرکت در جشن هفتاد و پنجمین سالگرد پیروزی در جنگ جهانی دوم، به مسکو سفر کند.

وی گفت: ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه برای او دعوت نامه ارسال کرده و نیکلاس مادورو با قدردانی آن را پذیرفته است. در حال حاضر، مقامات ونزوئلا در حال برنامه‌ریزی برای این سفر هستند.

همچنین سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه نیز در جریان سفر اخیر خود به ونزوئلا اظهار داشت که روسیه در مراسم ۹ مه منتظر مادورو خواهد بود.

مراسم هفتاد و پنجمین سالگرد پیروزی روسیه در جنگ جهانی دوم قرار است ۹ مه در مسکو برگزار شود. سران ۱۷ کشور جهان سفر خود به مسکو برای شرکت در این مراسم را تایید کرده‌اند. دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا پیشتر اعلام کرد در این مراسم شرکت نخواهد کرد.

مقامات روسیه در حالی قصد دارند مراسم هفتاد و پنجمین سالگرد پیروزی جنگ جهانی دوم را در مسکو جشن بگیرند که بسیاری از رویداد‌ها به دلیل شیوع ویروس کرونا لغو یا به تعویق افتاده است.

امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه؛ بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس؛ کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی و همچنین ولودیمیر زلنسکی و الکساندر لوکاشنکو روسای جمهور اوکراین و بلاروس، نیز برای شرکت در جشن هفتاد و پنجمین سالگرد پیروزی در جنگ جهانی دوم دعوت شده‌اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار