شیوه صحیح دوره کردن دروس برای کنکور

یک مشاوره تحصیلی به بیان توضیحاتی درباره چگونگی مرور صحیح دروس برای کنکور و تاثیر انگیزه در طی کردن این مسیر پرداخت.

علیرضا کیادربنسری مشاوره تحصیلی و کنکور در گفت وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان،  به چند سوال پر تکرار داوطلبان کنکوری از جمله شیوه صحیح دوره کردن دروس، راه موفقیت در کنکور برای کسانی که یک بار شکست خورده اند و علت از دست دادن انگیزه برخی داوطلبان پرداخت.

شیوه صحیح دوره کردن دروس چیست؟

این مشاور تحصیلی گفت: مشکل این است که داوطلبان دوباره خوانی می‌کنند، چون روش صحیح مرور را بلد نیستند. فکر می‌کنند که این که یک درس را چندین بار بخوانند قطعا نتیجه می‌گیرند.

او در ادامه گفت: در صورتی که در این روش داوطلب زیر سایه مباحثی که خوب یاد گرفته به مباحثی که ضعف دارد و کمتر بلد است بی توجه می‌شود و آن‌ها به چشم نمی‌آیند؛ داوطلب باید مرور درست را یاد بگیرد نه اینکه دوباره خوانی کند.

کسانی که در سال اول کنکور موفق نمی شود سال بعد چکار کنند؟

او بیان کرد: وقتی سال اول موفق نمی‌شوند سال دوم باید روش خود و مسیر اشتباه خود را عوض کنند. داوطلب باید اصولی بخواند و برنامه ریزی داشته باشد، رشد تراز آخرین مرحله برای رسیدن به نتیجه درست در کنکور است. برای رسیدن به این بخش باید روش برنامه ریزی و مطالعه کنکور را خوب رفته باشید.

چرا برخی داوطلبان انگیزه خود را از دست می دهند؟

کیادربنسری درباره داوطلبانی که دیگر انگیزه ندارند گفت: علت اصلی بی انگیزه بودن این است که داوطلب سختی‌های راه را در نظر نگرفته است ولی باید به این نکته توجه کنند که همه داوطلبان زمانی خسته و بی انگیزه می‌شوند.


بیشتر بخوانید: ثبت نام بر اساس سوابق تحصیلی در آزمون سراسری ۹۹ به تعویق افتاد


چطور بر ۵۰ درصد سوالات کنکور تسلط داشته باشیم؟

این مشاور تحصیلی در ادامه بیان کرد: اگر در هفته هزار و ۲۰۰ تست بزنید قطعا از این حجم زیاد تست ۱۲۰ تست در کنکور تکرار می‌شود و اگر جواب آن‌ها را خوب خوانده باشید ۵۰ درصد کنکور را زده اید.

معدل سال دهم تاثیری در کنکور دارد؟

این مشاوره تحصیلی در کنکور گفت: معدل سال دهم تاثیری در کنکور ندارد، ولی اگر این کار داوطلب ادامه پیدا کند قطعا در معدل سال‌های بعد و در نتیجه کنکور تاثیر می‌گذارد.

شیوه نظارت والدین بر دانش آموز چطور باشد؟

او گفت: اگر والدین مدام بر دانش آموز نظارت داشته باشند باعث می‌شود دانش آموز این تصور را داشته باشد که یک ناظر ۲۴ ساعتته دارد و در این شرایط نمی‌تواند درس بخواند والدین باید امنیت روانی را به دانش آموز خود منتقل کنند؛ اگر دانش آموز با والدین لجبازی کند  استعدادش به جای خوبی ختم نمی‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار