انجام یک مرحله مرمت اضطراری در خانه ساری اصلانی

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت : پس از انجام یک مرحله مرمت اضطراری در خانه تاریخی ساری اصلانی، کار مرمت بنا را پایان تعطیلات نوروز آغاز می‌کنیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،علیرضا برشاهی معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه بااشاره به قدمت بنای تاریخی ساری اصلانی در شهر کنگاور، گفت : طی سنوات قبل ساختمان ضلع غربی حیاط اندرونی این بنا کاملا تخریب شد که آن را بازسازی کردیم.

او به خسارت شدید بارندگی‌های اوایل سال جاری به بخش دیگری از این بنا اشاره کرد و گفت : در این بارندگی‌ها ساختمان بخش شمالی حیاط کاملا تخریب شد و باتوجه به اهمیت بنا اقداماتی برای مرمت اضطراری آن انجام گرفت.

معاون میراث فرهنگی استان از اختصاص اعتبار مورد نیاز برای مرمت اساسی بخش‌های آسیب دیده این بنا خبرداد و افزود: برای مرمت این بنا از دو محل ملی و استانی اعتباراتی در نظر گرفته شده که اعتبار استانی آن به مبلغ سه میلیارد ریال تخصیص پیدا کرده است.

او گفت: قراربود مرمت این بنا را پیش از پایان سال شروع کنیم، اما به دلیل شیوع بیماری کرونا به پس از تعطیلات نوروز و فروکش شدن کرونا موکول شد.

برشاهی گفت: با انجام این مرحله از مرمت خانه ساری اصلانی استحکام این بنای ارزشمند تاریخی را در برابر حوادث طبیعی بالا خواهیم برد.

 

 

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار