شناسایی باند خرید و فروش خودروهای چپی در فضای مجازی

سرهنگ علیزاده از دستگیری و انهدام باند کلاهبرداری که با فروش خودرو‌های چپی و تصادفی بعنوان خودروی نو حدود یک میلیارد تومان به جیب زده بودند خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سرهنگ کارآگاه علیزاده رییس پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ گفت: دهم اسفند ماه پرونده‌ای از سوی شعبه ششم بازپرسی دادسرای ناحیه ۱۶ تهران با موضوع کلاهبرداری جهت رسیدگی تخصصی و کشف موضوع به پایگاه هفتم پلیس آگاهی واصل گردید.

شاکی با حضور در پایگاه هفتم پلیس آگاهی اظهار داشت: سی ام بهمن ماه برای خرید یک دستگاه خودرو اپتیما از طریق فضای مجازی با شخصی آشنا شدم و جهت خرید خودرو در میدان تره بار تهران قرار گذاشتیم. پس از حضور در محل قرار خودرو را مشاهده نمودم و فروشنده بیان داشت که خودرو فاقد هر گونه تصادف و ... می‌باشد و چند نفر کارشناس نیز در آن جا حاضر و صحت اظهارات وی را تایید نمودند.

شاکی در ادامه گفت: با توجه به صحبت‌های کارشناسان حاضر و فروشنده خودرو به آن‌ها اعتماد کرده و خودرو را خریداری نمودم که پس از گذشت چند روز متوجه چپی بودن خودرو شدم و شکایت خود را برای احقاق حق تضییع شده ام به دادسرا بردم.

سرهنگ علیزاده افزود: کارآگاهان پس از اخذ دلایل و مستندات شاکی با انجام اقدامات پلیسی متوجه شدند فروشنده و کارشناسانی که خودرو را به شاکی فروخته اند به صورت باندی در سایت‌های مجازی اقدام به خرید و فروش خودرو‌های تصادفی و چپی به عنوان خودرو‌های سالم می‌نمایند.


بیشتر بخوانید: فروش خودروی چپی به جای خودرو صفر خارجی در فضای مجازی


با ادله و مدارک بدست آمده کارآگاهان تیم مبارزه با جعل و کلاهبردرای پایگاه هفتم پلیس آگاهی طی قرار صوری به عنوان مشتری و خریدار جهت خرید یک دستگاه خودرو درتاریخ دوازدهم اسفند ماه در محل میدان تره بار حاضر و به محض حضور سه نفر متهم به اسامی محسن ۳۵ ساله – بابک ۴۰ ساله و جمشید ۲۹ ساله آن‌ها را شناسایی و دستگیر نمودند.

وی بیان داشت: پس از دستگیری و انتقال متهمان به پایگاه هفتم پلیس آگاهی در بازجویی‌های صورت گرفته متهم اصلی و سرکرده باند به نام محسن لب به اعتراف گشوده و به تعداد ۷ مورد کلاهبرداری و اغفال شهروندان از طریق فروش خودر‌های چپی در سایت‌های مجازی اقرار نمود.

محسن در اظهارات خود گفت: مکانیک و صافکار خودرو هستم که یک روز بابک که از دوستانم است به من مراجعه کرد و گفت می‌خواهد خودروی سراتو خود را بفروشد که با توجه به اینکه در خودروی بابک آثار تصادف بود خودرو را برایش از نظر ظاهری درست کردم و به او پیشنهاد دادم خودرو را به عنوان خودروی سالم بفروشد و با توجه به اینکه پول خوبی از این راه بدست آوردیم به ذهنمان خطور کرد که خودرو‌های چپی و تصادفی را خریده و پس از بازسازی به عنوان خودروی سالم بفروشیم و در این کار از جمشید که از دوستان مشترکمان بود نیز کمک گرفتیم.

رییس پایگاه هفتم پلیس آگاهی در پایان گفت: ارزش ریالی که این باند کلاهبرداری از این طریق بدست آورده اند بیش از ۸ میلیارد ریال می‌باشد که که با اطلاع رسانی‌های انجام شده شکات شناسایی و پرونده آنان ضم پرونده متهمان گردید و با تکمیل پرونده متهمان با دستور مقام قضایی و صدور قرار وثبقه روانه زندان شدند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار