در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

نبود امنیت شغلی باعث افسردگی جوانان می‌شود

یک جامعه شناس گفت:یکی از مهمترین ابعاد زندگی بشر داشتن شغل است.

محمد صادق مهدوی جامعه شناس  و آسیب شناس اجتماعی در گفت و گو باخبرنگار حوزه ازدواج و خانواده گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره ارتباط افسردگی با نداشتن شغل افراد اظهار کرد: افرادی که شغل دائم دارند و می توانند هزینه های متعارف زندگی را تامین کنند کیفیت زندگی آنها نسبت به افرادی که شغل ثابت ندارند بالاتر است.

او تصریح کرد:کارکرد مهم اشتغال، ایجاد نظم در زندگی افراد است؛ که باعث می‌شود فرد در ساعت مشخصی سرکار حضور پیدا کرده و به فعالیت‌های خود بپردازد که این کار در زندگی افراد ریتم منظمی ایجاد می‌کند.

او ادامه داد:افراد زمانی که دارای شغل هستند ملزم به داشتن برنامه زمانی و کاری در زندگی خود می‌شوند؛ که بتوانند به کار‌های مختلف در زمان مشخص برسند.

این جامعه شناس بیان کرد:داشتن شغل برای مردان از اهمیت بالایی برخوردار است، زیرا ازدواج آنان به شدت با داشتن شغل دائم گره خورده است؛ و آنان باید توانایی و اداره خانه و خانواده را داشته باشند که این کار با تامین هزینه‌های روزمره میسر می‌شود.


بیشتر بخوانید:چرا این روز‌ها کسل هستیم؟/ چند راهکار ساده برای شادابی خانواده‌های در قرنطینه


مهدوی افزود:اگر شغل تناسب مناسبی با فرد نداشته باشد باعث ایجاد استرس و اضطراب در فرد می‌شود که این خود عاملی برای افسردگی آنان است. پس افراد هنگامی که به دنبال شغل هستند حتما به مناسب بودن آن شغل با روحیاتشان توجه کنند تا با شکست روبرو نشوند.

مهدوی در پایان توصیه کرد:اگر شغل با علایق، سلایق و تخصص فرد هماهنگ و سازگار نباشد باعث ایجاد اضطراب می‌شود؛ که البته شدت آن در افراد مختلف متفاوت است. همچنین اگر این اضطراب دائم با فرد همراه باشد توانایی انجام کار را از او می‌گیرد که این خود عواملی مانند دیر ازدواج کردن و عدم بچه دار شدن را در فرد به وجود می‌آورد.
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار