معاونت فرهنگی واجتماعی شهرداری تهران مطرح کرد؛

نوروزخانه برنامه مدیریت شهری برای نوروز / نگران حضور مردم در سنت‌های آخر سال هستیم

جوادی یگانه آخرین اقدام‌های انجام شده از سوی شهرداری تهران برای مقابلعه با شیوع کرونا را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،محمدرضا جوادی یگانه معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران در نشست خبری مجازی خود با اصحاب رسانه در تشریح آخرین اقدام‌های انجام شده برای مقابله با شیوع کرونا گفت: شهرداری تهران از ماه گذشته در گیر بیماری کرونا شد و ما برنامه‌های نوروزی خود را در سطح مناطق و ستاد‌ها لغو کردیم و باید اعلام کنم در یک ماه گذشته اقدام‌های مناسبی برای فرهنگ سازی مقابله با کرونا انجام گرفت.

معاونت فرهنگی واجتماعی شهرداری تهران افزود: در ۴۲۰۰ نانوایی تهران از سوی اتحادیه نانوایان سنتی تهران آموزش‌های لازم برای قطع زنجیره شیوع کرونا انجام شد و در ادامه اقدام های مناسبی روی پدیده زباله گردی و گرمخانه‌های شهرداری تهران انجام گرفت تا از شیوع کرونا جلوگیری شود.

جوادی یگانه بیان کرد: در نوروز به دستور شهردار تهران قرار شد برنامه دومی تهیه شود که اگر همه گیری کرونا شدید شد برنامه دوم به اجرا در بیاید و اصل موضوع این است که برای قطع زنجیره کرونا مردم باید در منزل بمانند و بیشتر فعالیت فرهنگی در خانه انجام شود و به همین دلیل عنوان برنامه را از نوروز گاه به نوروز خانه تغییر دادیم.

او تصریح کرد: گروه هدف ما در این طرح خانواده‌ها هستند تا از این طریق ارتباط افراد در خانه بیشتر شود و از همین مسیر بتوانیم اوقات فراغت شهروندان در خانه را پر کنیم و برای رسیدن به این هدف از ظرفیت برنامه سازی در صدا و سیما کمک گرفتیم.

معاونت فرهنگی واجتماعی شهرداری تهران افزود:بخشی دیگر از برنامه ما از طریق فضای مجازی در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد و شامل برنامه‌های مسابقه‌ای متعدد است که در کنار سرگرمی مهارت شهروندان را افزایش می‌دهد.

جوادی یگانه بیان کرد: در سازمان ورزش به دنبال این هستیم بازی‌هایی که در خانه امکان انجام آن است را به شهروندان آموزش دهیم و در ادامه برنامه‌های بازدید مجازی از مکان‌های تاریخی و برای شهروندان را تدارک دیدیم.

او با اشاره به نظر سنجی‌های انجام شده گفت: در این بازه زمانی دو نظر سنجی انجام دادیم و باید گفت هنوز نیمی از مردم ترسی از ابتلا به کرونا ندارند و  ۷۰ درصد مردم اعلام کردند که از زمان شیوع کرونا در پایتخت معیشت آن‌ها با مشکل مواجه شده است.

معاونت فرهنگی واجتماعی شهرداری تهران افزود: نکته مهم این است که میزان دستری مردم به اقلام بهداشتی و میزان اعتماد مردم به رسانه و دولت در ده روز گذشته افزایش پیدا کرده است و هنوز مردم به این نتیجه نرسیدند که باید در خانه خود بمانند.

جوادی یگانه بیان کرد: ما نگران اول نوروز، پنجشنبه آخر سال و چهارشنبه سوری هستیم که مردم را مجاب کنیم در خانه بمانند تا زنجیره انتقال کرونا را قطع کنیم تا این ایام با کمترین هزینه با سلامت کامل سپری شود.
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار