سقوط شاخص وال‌استریت و فدرال رزرو آمریکا به دلیل شیوع کرونا

همزمان با همه‌گیری ویروس کرونا و افزایش نگرانی‌ها در آمریکا، ارزش سهام در بورس نیویورک باز هم سقوط کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری کنگره آمریکا، هیل، پس از آنکه بانک مرکزی آمریکا (فدرال رزرو) روز یک‌شنبه اعلام کرد حداقل ۷۰۰ بیلیون دلار اوراق قرضه برای ثبات بازار‌های مالی خریداری خواهد کرد و نرخ بهره را به صفر درصد کاهش داد، شاخص‌های بورس نزولی شد.

پروژه‌های آتی میانگین صنعتی داو جونز (Dow Jones Industrial Average) روز دوشنبه با کاهش هزار و صد امتیاز و شاخص S&P ۵۰۰ و نزدک هر کدام ۴ درصد سقوط داشته اند. ضرر و زیان شدید در بازار سهام و مداخله اضطراری فدرال رزرو بر ترس و وحشت ایجاد شده در بازار‌های مالی به دلیل شیوع جهانی کرونا تاکید می‌کند.

پس از این اعلام اضطراری فدرال رزرو، بار دیگر سهام وال‌استریت آمریکا سقوط کرد. به نظر می‌رسد روز دوشنبه وال‌استریت با ترس ناشی از شیوع کرونا، رکود اقتصادی و اعلام بهره صفر درصدی فدرال رزرو با شکاف روبه‌رو شده‌ است.

بانک‌های مرکزی آمریکا، ژاپن، استرالیا و نیوزلند بیان کردند تسهیل مالی وسیع اخیر نیز نتوانست نگرانی سرمایه‌گذاران را از بین ببرد. این اقدام فدرال رزرو که قبل از جلسات معمول رزو‌های سه‌شنبه و چهارشنبه صورت گرفت و پس از اعلام وضعیت اورژانسی از سوی دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا بود نگرانی سرمایه‌گذاران را برانگیخت.

یکی از سرمایه‌گذران به خبرنگاران گفت: «ما با از دست دادن اعتبار بانک مرکزی روبه‌رو هستیم و زمانی که جامعه سرمایه‌گزار اعتماد خود به بانک مرکزی از دست می‌دهد بازار مالی با خطری بزرگ مواجه خواهد شد.»

روز یک شنبه موارد قطعی ابتلا به ویروس کووید-۱۹ در آمریکا به نزدیک چهار هزار نفر رسید و به این عدد روز به روز افزوده می‌شود. مقامات آمریکایی از شهروندان خواسته‌اند برای کاهش روند همه‌گیری در اجتماعات حاضر نشده و فاصله خود را با یکدیگر حفظ کنند.

انتظار می‌رود ترس از تعطیلی بیشتر کار‌های مربوط به اقتصاد باعث بوجود آمدن این ترس شود که جهان با رکود اقتصادی مواجه خواهد شد.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار