در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

چگونه کودک خود را در خانه سرگرم کنیم؟

یک روانشناس درباره راهکارهای سرگرم شدن کودکان به هنگام خانه نشینی توضیحاتی داد.

سمانه بهزادپور روانشناس و مشاور در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه ازدواج و خانواده گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره سرگرم شدن کودکان در خانه به هنگام تعطیلات نوروزی، اظهار کرد: ماندن کودکان به مدت طولانی در خانه مشکلاتی ایجاد می‌کند و نگهداری از آن‌ها بسیار سخت است.

وی افزود: وقتی کودکان در خانه هستند، والدین باید وقت بیشتری را با آن‌ها سپری کنند و ارتباط خود را با فرزندشان تقویت و با آن‌ها بازی کنند.

این روانشناس با بیان اینکه خواندن کتاب برای کودکان در هر سنی مناسب است، گفت: والدین می‌توانند در ایام تعطیلات نوروز فرزندشان را با کتاب آشنا و دوست کنند، چراکه کتاب باعث افزایش رشد شناختی کودکان می‌شود، به همین منظور باید آن‌ها را متناسب با سنشان به سمت کتاب سوق دهیم.

بهزادپور با بیان اینکه والدین باید مراقب باشند که کودکان در ایام خانه‌نشینی زیاد وقت خود را صرف وسایل دیجیتال نکنند، گفت: اگر فرزند ما بزرگ است و می‌تواند کتاب بخواند، او را به سمت کتاب خواندن سوق دهیم و از او بخواهیم که کتاب را برای ما تعریف کند.

وی با بیان اینکه والدین با مدیریت زمان باید برای فرزندشان برنامه ریزی کنند تا تمام وقت خود را صرف وسایل دیجیتال نکنند، افزود: والدین باید به همراه کودکشان به تماشای کارتن‌های تلویزیونی بنشینند و در حین تماشای کارتن از کودک خود درباره محتوای آن سئوال کنند، چراکه این کار باعث افزایش هوش هیجانی کودکان می‌شود.

این روانشناس با بیان اینکه والدین با اسباب بازی‌های کودک خود نمایش اجرا و او را سرگرم کنند، گفت: بازی‌های گوناگونی در اینترنت و فضای مجازی برای کودکان وجود دارد که والدین می‌توانند با جستجو در اینترنت از وجود آن‌ها آگاهی یابند و بهترین بازی را متناسب با سن فرزند خود انتخاب کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار