فروشگاه‌های عرضه صنایع دستی تعطیل شد

رئیس اتحادیه تعاونی‌های صنایع دستی فارس از تعطیلی همه فروشگاه‌های صنایع دستی استان فارس خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، حسین همتی رئیس اتحادیه تعاونی‌های صنایع دستی فارس اظهار کرد: در شرایط موجود و برای قطع زنجیره ویروس کرونا تا اطلاع ثانوی همه فروشگاه‌های صنایع دستی تعطیل شد.

او افزود: نوروز امسال هم نمایشگاه‌ها و بازارچه‌های صنایع دستی و هنر‌های سنتی استان که در همه شهرستان‌ها بخصوص شهر شیراز برپا می‌شد گشایش نخواهد یافت.

رئیس اتحادیه تعاونی‌های صنایع دستی فارس تصریح کرد: برگزاری این نمایشگاه‌ها به زمان دیگری موکول می‌شود.

گفت: یکی از روش‌های عرضه محصولات و تولیدات صنایع دستی استان، فروش آنلاین است که در چنین شرایطی ضرورت آن احساس می‌شود.

همتی افزود: هنرمندان صنایع دستی فارس از ماه‌ها قبل به خرید مواد اولیه و تولید محصولات برای فروش شب عید اقدام کردند، اما متاسفانه هم اکنون با تعطیلی بازار مواجه شده اند.

رئیس اتحادیه تعاونی‌های صنایع دستی فارس، از مسئولان و مدیران ذی ربط درخواست کرد که بعد از آرام شدن شرایط فعلی تدابیر جد‌ی برای رونق این صنعت بیندیشند.

همتی با بیان اینکه باید از هم اکنون به فکر شرایط بعد از کرونا بود، افزود: این بحران هم گذرا است و ضرورت دارد برای بهبود وضعیت اقتصاد‌ی بعد از بحران و هم برنامه‌ای مناسب و متناسب تهیه و سپس اجرا شود.

رئیس اتحادیه تعاونی‌های صنایع دستی فارس افزود: یکی از راه‌های پیش رو برای کمک به اقتصاد صنایع دستی و هنرمندان رشته‌های مختلف این صنعت خرید محصولات بومی از سوی ادارات و سازمان‌های دولتی و خصوصی است.

او ادامه داد: با توجه به اینکه هم اکنون صنایع دستی استان فارس با کاربری‌های مختلف و مناسب تهیه و ساخته می‌شود از این رو ادارات و نهاد‌ها می‌توانند این محصولات را خریداری و استفاده کنند.

همتی گفت: همچنین ارائه تسهیلات ارزان قیمت به هنرمندان هم در این زمینه قسمتی از مشکلات هنرمندان را حل خواهد کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار